söndag 6 mars 2011

Söndag med tennis och sol

Spelat tennis har jag inte gjort på 30 år, tror jag. Fredrik har inte föreslagit att vi skulle spela eftersom han trott att jag var för svag! I morse fick jag en plötslig lust att spela och vi bokade en tid i eftermiddag. I gassande sol(34 grader!) spelade Fredrik och jag en timma. Efter 25 minuter trodde jag att jag skulle dö! Och att Fredrik skulle få skrapa upp mig i en hög. Men det gick riktigt bra och var riktigt kul! Fredrik tyckte att det gick bra att spela med mig och mycket bättre än förväntat! Men att det var så jobbigt att spela trodde jag inte. Kul om Fredrik och jag kan spela lite tennis tillsammans på helgerna! Ska testa några gånger till med Fredrik sedan kanske jag tar några lektioner. Hoppas kunna spela dubbel med barnen också! Fredrik fortsatte att spela en timma till med A. Efter 2 timmars tennis var Fredrik duktigt sliten!

Förmiddagen tillbringade Fredrik, jag och mormor och morfar vid poolen. Att bada i poolen är jätteskönt och helt nödvändigt nu när det är så varmt!

Karolina och Alexander, tycker att vi aldrig är hemma och stannade hemma hela förmiddagen. Att Karolinas telefonabonnemang har blivit avstängt IGEN för utgående samtal är tröttsamt! Hoppas att Ramesh kan ringa kundservice imorgon och fixa det!

2 kommentarer:

  1. Du får träna upp mannen så att jag får lite motstånd när ni flyttat hem!
    //Anders

    SvaraRadera
  2. Han tränas upp av diverse motstånd så du ska nog få motstånd!

    /Annelie

    SvaraRadera