onsdag 2 mars 2011

Avbruten klubba....

Ja, min järnsjua som jag varit så god vän med är numera i 2 delar! Och det var inte i ilska som jag slog sönder den som man kanske kan tro. Utan bollen låg lite för nära ett träd, men jag trodde jag skulle klara av att slå ut den därifrån. Det gjorde jag inte. Det enda jag slog i var trädet och kvar i handen var bara skaftet, resten av klubban flög iväg. En liten svordomsramsa var tvungen att komma ut efter detta. Men sedan spelade jag vidare utan min kompis! Får försöka bli kompis med 8:an och 6: an istället! Kanske går det att skafta om den? Ja, vi får se?
ABB hade helgdag (Shiva festival) idag så Fredrik och jag var ute på en trevlig runda med I och L. Fredrik har inte spelat golf sedan i oktober. Han uppskattade att få komma ut på banan och gjorde en mycket bra runda. Jag spelar ganska stabilt nu och hoppas nu kunna förbättra mig så att jag kan sänka mitt handicap.
Sedan blev det "After golf" på vår terass! Trevligt efter nästan 5 varma timmar på golfbanan!

Mormor och morfar har tillbringat hela dagen vid poolen och har haft en skön dag. När Fredrik och jag kom hem vid 3 var de inte hemma och Mary var lite orolig att de inte fått någon lunch. Men jag försäkrade att de säkert ätit på klubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar