torsdag 10 mars 2011

Mer shopping och ändå mer prutande



Idag blev det återigen en tur in till Commercial Street och gatorna runt om. Nu var Vero Moda färdig men öppnas inte förrän imorgon tyvärr. Kändes nästan som hemma. Ska bli kul att gå in i den när den öppnat! Fast vi varit på Commercial Street flera gånger sedan mormor och morfar kom så var det ändå flera butiker som vi inte hade varit i ännu. Vi köpte kuddfodral med broderade elefanter på. Ägarinnan har börjat tina upp lite och jag tror hon känner igen mig nu. Här prutade vi på de redan ganska billiga kuddfodralen.
När vi var i Delhi var första gången som jag såg halsband. Har inte tänkt på det i Bangalore. Men idag såg vi massor av halsband. Köpte några snygga halsband, armband och ett snyggthårspänne (till Karolina som blev avundsjuk på mitt som jag köpte häromdagen) av en kille som var bra att pruta med och som hade mycket snyggt. Många försäljare i affärerna runt Commercial Street är jättebra och tycker det är kul när man prutar. Andra är för gåpåiga och det blir därför inga affärer för dem. Lite annat smått och gott blev det också. Bland annat en kjol som Karolina tyckter var för mycket pompom och som i solen glänste som en discokula på väggarna! Att pruta tycker både mormor och jag är kul så vi prutar på så mycket vi kan!


Väl hemma igen blev det en tur till poolen för några timmars sol och bad i dag också. Temperaturen håller sig runt 34 grader på eftermiddagarna nu. Så det är ordentligt varmt!

När Alexander kommer hem är hans första fråga var Svenne är! Alltså morfar! Han väntar otåligt tills mormor och morfar kommer från poolen. Alexander gillar att spela Cricket med Morfar. Han lurar honom hela tiden så gissa vem som vinner? Men skulle tro att just nu är morfar den Nässjö-bo som kastar mest cricket-boll!


Så här ser Cricket-spelarna ut!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Det där med prutandet låter jobbigt! Är mycket dålig på det så du får nog hjälpa mig när vi kommer för liksom mormor kommer jag nog gilla att hänga där. Är det riktig sommar i I nu?

    Kram Åsa och co

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Det är inte så jobbigt utan bara kul! När man lärt sig ungefär vad saker och ting kostar!
    Lovar hjälpa dig med det!
    Saknar våra vänner i Sverige extra mycket just nu!
    Kram till er alla!
    Annelie

    SvaraRadera