fredag 18 mars 2011

Mosaikkurs IGEN

Ja, äntligen har jag kommit igång med mosaikkursen igen. Efter ett långt uppehåll. Efter att jag gjort färdig min elefant så tog det ett tag innan jag fick tag på ett bord med träskiva (som är mitt nästa projekt). Sedan kom mormor och morfar och jag visste inte riktigt vilket mönster jag skulle ha på bordet. Efter att ha googlat Rangoli fick jag upp diverse mönster och påfåglar. Då stod det klart! En påfågel ska det bli på bordsskivan. Idag skissade jag upp en kombination av två påfåglar. Glad att A delar med sig av sin konstnärlighet! Började "klippa" till lite kakel men det tar en stund att komma igång. Bara att sitta under de stora mangoträden är avkopplande och skönt!
Denna vecka har det INTE blivit någon träning alls förutom golfrundan. Trist att inte ha kunnat gå till varken yogan eller gymmet. Men jag hoppas att hesheten snart ger med sig! Värst på morgon och kväll!
C och jag och barnen "after workade" på terassen medans Fredrik och R var iväg på after work med grabbarna. Vi sammanstrålade på klubben och åt deras grillbuffe som var riktigt god. Den här helgen kommer verkligen att gå i matens tecken, pizzamiddag på Chez Mariannick imorgon kväll och sedan fin brunch på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar