onsdag 16 mars 2011

Sommar, sommar, sommar....

Ja, det är sommar nu som ni kanske har förstått! Oftast 35 grader på eftermiddagarna! Alla stora träd blommar så vackert, jag har lärt mig att jakaranda-trädet har lila vackra blommor men inga blad. Med sommaren kom också flugorna. Har inte haft några förut, men nu är det massor i varierande storlekar. När C och jag åt lunch på klubben häromdagen var de verkligen överallt och bara för många! Sommar innebär också vattenbrist. Mary tog med 4 flaskor med vårt filtrerade vatten hem idag eftersom hon inte haft vatten på 2 dagar. Föreningen där vi bor skickade ut ett mail vid lunchtid att det bara skulle finnas vatten 6 timmar till idag. Så det borde vara slut nu! Bäst jag går och kollar! Förmodar att det bara är början på vattenrestriktionerna! Detta är verkligen inget vi är vana vid hemifrån
En golvfläkt till vårt "family room" på övervåningen (som saknar takfläkt) införskaffades också idag eftersom pianofröken gnällt på värmen sedan i januari! Hon blev så glad när hon redan på nedervåningen hörde att jag hållt mitt löfte och köpte en fläkt. Fläkten tänkte jag att man också kan ta ut på terassen när det blir som varmast på eftermiddagarna.
Värmen gjorde också att vi tjejer packade in oss i bilen redan klockan 7 imorse för att åka till golfbanan! Genom detta slapp vi den värsta värmen på eftermiddagen. Ingen avslagen klubba idag och jag spelade på mitt handikapp trots avsaknad av min 7:a. Men nu är det dags för sänkning snart!!! Trevligt har vi när vi spelar. Och som I sa: " vi tjejer skulle nog inte spela om vi inte hade trevligt också"!

Ett stort KRYA PÅ DIG! skickar vi till "gammelmormor" Valborg! Kram från oss alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar