onsdag 23 mars 2011

Internationell dag


Vår fina Indien-flicka a la Kerala.

Normalt sett umgås jag ju mest med svenskor på dagarna. Visst pratar jag med en del andra nationaliteter vid bussen och så också. Idag var jag först och gratulerade J från England som fick en pojke för 3 veckor sedan. Ville hinna dit med blommor och present innan hennes föräldrar kommer imorgon. Vi hade en trevlig stund över en kopp te medans lille killen sov.

I eftermiddag kom sedan Koreanska V över tillsammans med sina barn. Karolina och S spelade badminton på gatan och många skratt var det. Det gick riktigt bra för dem att spela. Karolina visade S sina bokmärken och det hade hon aldrig sett förut! Killarna spelade Wii och hade också kul tillsammans! Jag fick 3 påsar sjögräs (specialimporterade!) av V. Det skulle man ha i riset sa hon. Kanske provar någon dag? V och jag pratade och jämförde priser Sverige - Indien - Korea! Roligt att träffa människor från andra kulturer.

Alexander har ju längtat efter risgrynsgröt. Frågade runt lite och fick tipset att bästa riset var IDLY-ris, ser ut som grötris men mycket mindre korn. Så idag har jag testat att koka, den ser jättefin ut och luktar som den ska. I morgon frukost ska vi testa hur den smakar. Har också bakat neg.... bollar idag, med kokos runt om. Blev tokgoda! (tyckte jag och Karolina. Alexander ville inte ha eftersom det var kokos.... fler till oss!).

Hade hoppats kunna lägga ut filmen från Karolinas dans igår. MEN den är för STOR! Får se om Fredrik kan klippa ner den lite! Vore så kul att dela den vackra dansen med er alla! Men som sagt vi får se..... Nu ligger den på Facebook i allafall! Så kära Å och Å ni får gå in på era mäns FB och kolla!
Istället får ni en bild på alla dansare på scenen i slutet av föreställningen när de sjöng Indiens nationalsång och skolsången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar