tisdag 17 april 2012

Äntligen kom så regnet!

Kommer inte ihåg när det regnade senast? Kanske har det inte regnat i år? Hörde att det kom några minuters regn här på skärtorsdagen, men då var ju vi inte här. Genast kändes det mycket friskare i luften. Det behövdes verkligen. Det har varit väldigt kvavt och tryckande!
Alla har samma problem med sömnen på nätterna! För kallt med A/C. För mycket ljud från A/C. För varmt utan A/C!

Idag tog jag en pluggdag igen! Inledde med ett pass på gymmet först! Fick besked om att jag fått min andra PM-uppgift godkänd! Det kändes bra! Så nu är det bara oppositionen på en annan PM-uppgift kvar på den kursen! Det känns bra med tanke på att vi inte har många veckor kvar här.
Jobbade vidare på PM-uppgiften om produktionsprocessflöde! Jo, det ska nog gå det också!

Kände att jag inte orkade åka iväg till vår stora mataffär, Hypercity, i värmen utan åkte till en lite mindre och närmare, som brukar ha det mesta! Men vad den försämrats sedan jag var där senast! Ingen juice, ingen hårgel, ingen yoghurt, dåliga potatis.... Plockade ihop några saker och stannade istället på affären i Palm Meadows. Där fanns allt som jag behövde, tack och lov! Och hemcyklat fick jag det också! Hann också besöka en "asiatisk" inredningsbutik! Blev "förälskad" i en Buddha-tavla i trä! Med tanke på vad den kostade är det nog bäst jag tar med Fredrik för godkännande.... Underbara halsband hade hon också fått hem! Otroligt vilka fina halsband man får för 100 kr! Måste tillbaka och köpa några halsband innan vi åker hem!

I går kväll fick jag syn på Karolinas gardiner! De var alldeles svarta av damm! Hennes vita och rosa gardiner var alldeles svarta! Att jag inte sett det förut? Snabbt in i tvättmaskinen. Idag hänger de rena och strykta på plats igen! Funderar på att lämna in mina "siden"-gardiner på kemtvätt innan vi åker hem! Förmodar att det är bra mycket billigare att göra här än hemma? Men samtidigt kommer de ligga i en container en så där 8 veckor och luktar nog inte så toppen efter det? Kanske får de plats i resväskorna? Men mycket ska få plats där! Allt te från Sri Lanka får inte skickas i containern. Några flaskor Indisk whiskey, kryddor och kanske lite Indiskt kaffe? Förutom alla sommarkläder som måste hem direkt! Kan inte direkt vänta tills mitten av augusti på dem!

Fortsätter med bilder från vår Vietnam-resa! Här kommer bilder från vår andra dag i Hanoi, när vi var tillbaka från Ha Long Bay.

Läs (igen?) här om ni har lust!
Tillbaka i Hanoi













1 kommentar:

  1. Du skrev detta INNAN det slutat regna, antar jag.
    Jag var ute i regnet, HÄRLIGT friskt, tänkte som du: Nu får vi sova inatt.
    Gick hem, när det slutat regna. Hela världen var förvandlad till ÅNGBASTU. Inte bättre. (Inte hela världen, men vår gata iaf). Kram H

    SvaraRadera