tisdag 24 april 2012

Effektiv shopping!

När det är 38 grader ute måste man ägna sig åt effektiv shopping! Om man nu måste shoppa? Och ja det måste jag ju! Inför hemresan. Vännen H ville gärna med! Alltid lite roligare med lite sällskap, både i bilen och i affärerna. Idag hade vi verkligen en strategi över vilka butiker som skulle besökas och vad som skulle köpas. Vi höll oss (nästan) till det vi bestämt och fick med oss vad vi tänkt hem! Efter några intensiva timmar på Commercial Street unnade vi oss en lunch på Fava på UB-city. En härlig och avkopplande kontrast. 

Kände för att baka havreflan när jag kom hem. Vad som gick fel vet jag inte? De flöt inte ut över huvudtaget! Min mormors flortunna som böjdes och som jag kallade hästsadlar var långt ifrån dessa jag bakade idag. Kanske är det värmen? Kanske råvarorna? Kanske ugnen? Längtar efter att baka i Sverige. Bakningen här går inget vidare. Och nu bakar vi Chocolate Chip Cookies som Karolina ska sälja till förmån för barnen på Indus community school. Och de ser riktigt bra ut! Kan väl erkänna att jag inte var sugen på att baka mer idag efter mitt misslyckande med havreflanen!

Här kommer lite bilder från vår sista förmiddag i Ho Chi Min-staden (Saigon). Nu har ni fått följa hela resan i bilder.

Här läser ni om Saigon:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar