torsdag 12 april 2012

Vardag i semestervärme!

Att ha ett vardagsliv i 37 grader är inte så enkelt. Vi är vana vid att vara på semester när det är 37 grader varmt! Att ligga vid havet/poolen och sola och bada och ligga i skuggan och läsa en bok. För mig som styr min egen tid och kan lägga mig vid poolen om jag vill eller sitta i skuggan är det inte så jobbigt. Men jag lider lite med Karolina och Alexander som måste gå i skolan när det är 37 grader, utan luftkonditionering och bara med fläktar i klassrummet. Att behöva sätta sig och göra läxor på kvällarna efter en hel dag i värmen. Men det går och jag klagar absolut inte (och knappt Karolina och Alexander heller). Men det klart de är ganska trötta efter en dag i värmen i skolan. Förra året kom för-monsunen så här i mitten av april, lite regn på eftermiddagarna som friskade upp lite. Kanske kommer det snart?

Idag tog jag mig en tur till gymmet efter att jag lämnat vid skolbussen. Första gången på över två veckor. Skönt att vara igång igen!
Förmiddagen ägnade jag sedan åt att rätta kommentarer på min PM-uppgift och att röja upp lite här i huset. Kändes som det var grejer överallt! Har inte varit hemma på över två veckor och som ni kanske vet så var det lätt kaotiskt innan vi åkte till Vietnam. Väskor tömdes och ställdes in under trappan, inköpen packades inte upp utan lades in i garderoberna i väntan på att packas för Sverige. Skönt med lite ordning igen! 

I eftermiddag började jag så på min andra PM-uppgift, om produktionsflöde. Fick i alla fall en sida skriven i den teoretiska referensramen. Vill ju gärna få dem färdiga! Men hade kanske hellre legat vid poolen och läst en bok? Men valet är mitt och jag kan inte skylla på någon annan.....

Här kommer lite bilder från vår första dag i Hanoi, Vietnam, då vi gick på promenad i gamla Hanoi efter Lonely Planet-boken.
Har ni inte läst inlägget kommer en länk här:






























2 kommentarer:

  1. Underbara bilder!
    Men du, så snart jag är ok i halsen, då BLIR det poolen! Bara så du vet......
    Kram/Fru Svensson

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Det klart det ska bli poolen med bara 9 veckor kvar i värmen! skynda dig att bli frisk!
    Kram!

    SvaraRadera