torsdag 19 april 2012

Stenelefanter!

Att köpa två stenelefanter att ställa på trappan hemma i Västerås är en punkt på vår lista. Ramesh och jag åkte iväg till stenhuggeriet i eftermiddag. När vi kom dit stod chefen i duschen! Halvt bakom några tunnor. Jag kände att det var nog bäst att åka därifrån istället för att vänta! Sex stenhuggare jobbade och hackade sten under ett tak.
Under tiden åkte vi till Tuck Shop, affären på väg ut till skolan med fabriksförsäljning. Hittade inget till mig. Men väl till Karolina och Alexander, vad sägs om en tenniströja från Polo Ralph Lauren till Alexander, en top från Desigual och en svart paljettklänning till Karolina för 150 kr! Oj, vad jag kommer att sakna Tuck Shop. Dessutom verkar hon hålla reda på vad jag köper! Hon visste att jag hade köpt en Desigual tennis-tröja till Alexander innan.... Kanske är där för ofta?
När vi kom tillbaka till stenhuggeriet hade chefen hunnit iväg. Men till slut fick Ramesh tag på honom på telefon. Vi fick ett pris på en stenelefant, 45 000 rupies!!!! Antingen försökte han lura oss ordentligt eller vill han inte sälja! Vet inte vilket? Över 6000 kr styck för stenelefanterna är i alla fall på tok för mycket! Får försöka på något annat ställe! För det vore kul att ha två på trappan.

Känner att jag måste uppdatera er på vårt svenska skafferi idag också! 9 påsar torrjäst finns kvar!

Idag gick det faktiskt ganska bra att skriva på uppsatsen. Satte igång direkt när jag lämnat vid bussen för att kunna jobba när det var som svalast! Bara några timmar kvar så är den klar att skicka in! Hann med en lunch med vännerna idag också! Skönt med ett avbrott när man sitter och grottar och skriver!

Här kommer lite bilder från "paradis-ön" Phu Quoc i Vietnam.
Om ni inte läst inlägget därifrån hittar ni det här:
Phu Quoc 1
Phu Quoc 2

Tar bilderna från Vietnam aldrig slut undrar ni kanske? Cirka 1500 bilder finns från den resan!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar