måndag 23 april 2012

Vakum

Jag har fått lite vakumkänsla! Två månader tills vi är hemma i Sverige igen. Ett datum som vi alla längtar till men också bävar lite inför. Att lämna våra vänner här och vårt liv här känns på många sätt tungt!

Jag har fått in båda mina uppsatser och inväntar bara korrigeringar på den sista, så är kurserna klara. Så lite "plugg-vakum"!

En av mina vänner har börjat jobba och en annan har varit sjuk, och en hel del sjuka barn gör att vi inte har kommit iväg på våra vanlig små utflykter. Lite vakum här också!

Och fast jag har min lista över vad som ska göras och köpas innan vi åker hem kommer jag inte riktigt igång!

Visning av vårt hus har börjat. En tjej idag och några andra imorgon. Vilket också gör att vår hemresa härifrån känns alltmer på riktigt!

Vill inte att Indien-vistelsen ska ta slut men vill ändå hem till Sverige! Så "dualt"!  Lite vakum-känsla har uppstått! Det är många känslor att förhålla sig till. Men jag kommer nog ur den!

Idag gjorde jag och skickade in oppositionen på en annan students uppsats, H och jag åkte sedan och lämnade in ett gäng tavlor för inramning och stannade i den nyöppnade "Mother Earth"-butiken. Två fina kameler inhandlades! Som ett minne från vår resa i Rajastan! Fanns inga fina kameler där att köpa! Och en röd, fin plånbok med elefanter på till Karolina.

Jag räkande dukarna i skåpet idag! 11 stycken! Tror inte jag behöver fler indiska dukar nu! Eller troligen aldrig!

I eftermiddag har jag legat på terrassen och läst ut en bok! Gäller att passa på! I höst kommer inte tiden att finnas! Idag tog jag ut fläkten eftersom det känns som man rinner bort, även i skuggan!

Här kommer lite bilder från dagen på Mekong-deltat i Vietnam. Fick tips av mormor om "Kjelles matresa", på TV3, sista avsnittet var om Vietnam och delvis från Mekongdeltat! Han åt samma mat som vi där! Se gärna det! Eller läs mitt inlägg därifrån (igen!)

Mekong-deltat


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar