onsdag 25 april 2012

Klubbdag


Här i Indien har de ingen slöjd i skolan vilket Karolina saknat mycket. Kreativ som hon är har hon saknat både sy- och träslöjd. Glädjen var därför stor när de skulle välja "klubb" för en lektion på fredagseftermiddagarna. Karolina valde konst, men fick inte det av någon anledning utan fick syslöjd. Inte mycket de hunnit på två terminer och inte speciellt avancerat. I många veckor satt de och drog trådar i en tygbit, som de sedan målade och sydde på. Idag var det så  dags för de olika klubbarna att visa upp vad de gjort, och sälja det till förmån för Indus skolan för fattiga barn. Tror mest barnen/föräldrarna köpte sina egna saker. Karolina hade bidragit med en duk, en vackert målad påse och en kruka som hon och K målat tillsammans. Vi köpte i alla fall hennes lilla duk och påse.



Idag blev det ingen golfrunda efter mina golfkompisar tyckte det var för varmt för att spela. Men idag hade varit en toppendag för golf eftersom det var molnigt hela förmiddagen. Provade något nytt istället! Tränade! Gick igenom alla klubbor. De flesta gick dit de skulle. Tänk om det kunde vara så ute på banan också! Slog lite sand i bunkern och puttade! Kanske inte så dumt att träna?

Jag har "gnällt" lite på vädret ett tag. Men 38 grader och kvavt har bara varit lite för mycket! Jag älskar värme och solen. Men när man inte kan sova, när man svettas dygnet runt och svettas lika mycket oavsett om man ligger i skuggan på terassen och läser en bok, tränar golf på driving rangen en timma eller steker pannkakor på gasspisen och dessutom inte får någon frisk luft när man andas så är det för bra! Men i eftermiddag kom så regnet! Och det rejält! Låg på terrassen en stund och lyssnade och tittade på regnet och njöt av temperaturen som snabbt föll från dryga 30 till dryga 20! Regnet höll i sig hela eftermiddagen och en bit in på kvällen. Hoppas nu på en sval natt!

Jag hann också en sväng till vår stormarknad, Hypercity, där jag inte varit på flera veckor. Förråden behövde fyllas på. Jag borde räkna hur mycket vatten, sodavatten, juice och annat vi dricker på en vecka nu. Det går åt stora mängder. Mary tyckte jag var duktig som hade hunnit både spela golf och handla idag! Förklarade att jag inte hade spelat!

Funderade lite över mitt beteende när jag handlat och kommer hem med alla kassar (som Ramesh packat i bilen). Jag tar något litet från bilen, Ramesh bär in det innanför dörren, han ropar på Mary att hämta dem där. Mary där ut dem i köket och plockar upp och in i skåp och kylskåp! Detta njuter jag av! Att slippa släpa alla tunga kassar från bilen och in i huset. Njuter ett tag till!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar