onsdag 18 april 2012

Ljusrosa keps - där gick gränsen!

Idag var det utflyktsdags för Alexander. Den botaniska trädgården, Lalbagh, stod på agendan. Alexanders tema i skolan är växter så besöket var en del i deras tema. Lalbagh var det första vi besökte här i Bangalore, två dagar efter att vi kommit hit.

Här kan ni läsa om vårt första besök på Lalbagh och se lite bilder därifrån:
Lalbagh

Vi packade väskan i går med snacks, vatten, en påse, penna och papper och en keps! Imorse gav jag mig iväg till golfbanan redan vid 07.00 och berättade för Fredrik och Alexander vad som var i väskan och vad den låg. Vad jag inte berättade var att jag i sista minuten bytte min ljusrosa golfkeps mot min svarta! (För att matcha lite bättre :) Både Alexander och Fredrik trodde att den ljusrosa keps som låg på golvet bredvid Alexanders ryggsäck var den keps Alexander skulle ha! Och Alexander hade vägrat! Istället hämtat sin vita Shell-keps han fått i skolan! Ingen av dem fattade just då att Alexanders keps låg i ryggsäcken och den rosa var min! Ljusrosa är inte Alexanders favoritfärg direkt! Även om han tycker det är OK att ha på skjorta och t-shirt. Men vid keps hade gränsen passerats!

Golfrundan gick OK idag. Hade inte riktigt turen på min sida idag. Inte det rätta flytet! Men gjorde några tjusiga par och 31 poäng! Anständigt resultat i värmen! Spelar stabilt på "min" nivå, vecka efter vecka. Så visst har jag blivit bättre under tiden här.

Idag tog mormors lingonsylt slut när vi åt köttbullar och potatismos! Tänk vad länge det räckt! Tänk vad vi sparat och snålat! Men nu är det slut! Och vi längtar efter nytt hemma i Sverige!

Jag tycker det är skönt att råvaror från Sverige börjar ta slut! Något vi har ganska gott om är torrjäst! Alla som följt bloggen kommer kanske ihåg mina tappra försök att baka tekakor förra året. Små torra skapelser som oftast inte jäste. Har inte bakat något bröd på länge, utan det enda jästen har använts till är kanelbullar. Men idag fick jag lust (kanske för att slippa skriva PM en stund?) att baka  bröd. Bakade något enkelt, Foccacca. Och det blev över förväntan gott och helt OK. Så det får bli fler gånger. När vi fikade med det på terassen när Karolina och Alexander kommit hem från skolan satt vi och drömde om pålägg vi ville lägga på, prickigkorv, salami, rökt skinka, rostbiff.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar