onsdag 4 maj 2011

Analys av caddien!






Vacker fågel från Kabini

Så var det onsdag igen och alltså dags för golf. Tidig avfärd idag också, vi åkte vid 7 . Tack och lov molnigt de första 9 hålen vilket gjorde det lite skönare att spela. Att spela med caddie är lite speciellt. De kan tycka en hel del, som att berätta att greenen sluttar neråt eller uppåt. Jo tack, jag ser det! En gång hade jag en caddie som läste puttarna superbra. Vi är nog mest tacksamma för att slippa deras råd. Flera gånger har det hänt att de flyttat bollen utan att fråga om de tycker den ligger illa till. Idag vid kanske femte hålet fick jag så min caddies analys av mitt spel. Driver mycket bra, bufflern/järnklubborna bra men inspel och puttar stort problem! Jo tack den analysen hade jag gjort själv också! Jag spelar stabilt på mitt handikapp och jag vet ju vilka slag som behöver tränas för att sänka handikappet. Så bara att träna!

Idag är Fredrik glad. Fick sin efterlängtade Amruth Fusion whiskey i 40-årspresent av C och R som med sin chaufförs hjälp lyckats hitta denna eftertraktade indiska whiskey som blivit rankad 3:e bäst i världen! C var så snäll och åkte och köpte ytterligare 2 flaskor till Fredrik! Som vi har letat efter denna!

Nu förstår jag varför det läckte från avrinningsanordningen från terasstaket när det regnade rikligt förra veckan. Varje morgon har det nu legat massor av skräp på vår terass, så vi har ju förstått att det är ekorrarna. Ringde Maintainence idag igen. Han kom och rensade avrinningsanordningen på massor av skräp. Ekorrarna hade alltså byggt bo där. Det är ju givetvis därför jag sett dem springa på våra väggar på terassen. Nu är det tömt och han säger att de inte flyttar tillbaka. Ja, låt oss hoppas att han har rätt. För skräpet är lite tröttsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar