söndag 8 maj 2011

Nya intressen!


"Design and made by Karolina"

Idag packade vi upp vår nya symaskin, plockade fram våra band, pärlor och tyger. Karolina designade och sydde det mesta på detta kuddfodral! Den nya symaskinen spinner som en liten katt! Så kul det var att sy och skapa! Under många år har jag bara sytt upp lite gardiner med symaskinen plus den stora hängfåtöljen. Inga kläder och inget roligt har sytts med maskinen. Men med all tid nu och alla band och vackra tyger finns det möjligheter för att pyssla lite mer. Det kommer nog att bli lite fler kuddfodral och kanske en löpare till köksbordet?

Något annat som jag har fått upp ögonen för den senaste tiden är TENNIS! Och denna helg blev det 1 timma tennis både lördag och söndag! Två pass var inte meningen men Fredriks tennispartner idag var sjuk så jag hoppade in istället! Faktiskt riktigt kul att spela tennis. Tycker det är minst lika roligt som golf. Kanske för att jag är en "konditionsmänniska"? Sjukt jobbigt är det dock att spela tennis i 35 gradig värme. Funderar på att ta lite lektioner till hösten! Hur som helst är det kul att Fredrik och jag kan göra något tillsammans!

Igår kväll var vi tillsammans med familjen D på Jalsa. En trevlig nordindisk restaurang i bästa "tusen och en natt anda". När maten är beställd får man så här fina hattar på sig! Maten var jättegod som vanligt och vi hade en mycket trevlig kväll! Som slutade med "efterfest på våran balkong" till kvart i två då familjen D´s chaufför äntligen fick köra hem dem!



En bild på mitt mosaikbord där min påfågel så sakta växer fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar