onsdag 25 maj 2011

Cobra på golfbanan!

Och då menar jag inte att jag spelar med Cobra-klubbor utan en livs levande KOBRA! Alla som följt bloggen och mitt golfspelande sedan i höstas vet att jag varit lite rädd för att det ska dyka upp en orm på golfbanan. Inte för att jag har varit skräckslagen men jag har allt tittat var jag har satt ner mina fötter. Idag när vi kom till 17:e hålet sa den av våra caddies att där är en orm! Kanske 15 meter framför oss slingrade en ORM på fairway upp i ruffen. Reagerade inte alls som jag trodde. Ingen höjd puls eller hjärtklappning. Vi gick lite närmare för att titta på den, men stannade kanske 10 meter ifrån. Vi stod där stilla medan den slingrade iväg. Å försökte ta kort med sin telefon, men hade den i fel läge och kunde inte zooma. Så tyvärr har vi den inte på bild! Men väl i vårt minne. En COBRA sa caddyn! Ja kanske? Såg inte det karaktäristiska huvudet men den färg- och utseendemässigt så såg den ut som bilder jag hittade på nätet. Tack, men nu har vi sett orm. Det räcker så bra. Det behöver inte kräla fler där på fairway! Och ingen annan stans heller förresten!

Hur golfrundan gick idag? Helkasst de första 9 hålen! Var nog lite för kaxig efter förra veckans runda! Men de sista nio hålen gjorde jag 17 poäng mot mitt nya handikapp, så spelade alltså i princip på handikapp. Kändes ganska bra!

Det höll förresten inte på att bli någon golfrunda idag. Från kanske fyra imorse åskade och regnade det som bara den. Vid sex i morse stämde jag av med golfkompisarna. Nej, ingen golf, och vi bestämde oss för att avvakta en stund. Vid 8 bestämde vi att vi skulle åka en halvtimma senare. Eftersom himlen var grå smorde jag inte in mig med solskydd innan vi åkte. Trots att det var mulet i 9 hål och jag smorde in mig vid hål 11 så är jag nu röd som en kräfta! Svårt att tro att jag jobbat med solskydd i 25 år! Eller kanske just därför? Jo, nästa gång ska jag smörja in mig innan vi åker även om det är molnigt!

Regnovädret hade ställt till det ordentligt i skolan idag. Karolina säger att de hade 15 centimeter vatten i sitt klassrum i morse. De kunde inte ha lektioner i klassrummet under hela dagen. Alla keyboards hade blivit förstörda i musikrummet, poolen var översvämmad, det läckte från taket i matsalen och det stod hinkar utplacerade lite här och där. Varför det läcker in i klassrummen? Jo, de stänger inte sina fönster och under den här årstiden regnar det på ett speciellt sätt så det kommer in genom springorna. Och det regnar ju inte direkt fint och det är ju verkligen " pre-monsun". Att det regnat mycket syntes också på golfbanan där man såg spår hur vattnet forsat fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar