lördag 7 maj 2011

Balsam för själen

Ja, det är verkligen balsam för själen att sitta i Poonams trädgård under de stora dignande mangoträden och jobba med sin mosaik. Härligare plats att pyssla på är svårt att hitta. Mitt påfågelbord gick framåt igår. Har nog fått in "rätta kycket" nu! Hittade en underbar blå kakelplatta med små blå prickar som fick bli kropp. Så påfågeln fick alltså kropp igår och det känns som jag faktist kom lite framåt. Annars känns det mest som ett evighetsaarbete!
När jag köpte min Singer-symaskin i torsdags fick jag fylla i en enkät för att få 1000 rupies i rabatt. Där fick man fylla i sitt yrke, kryssade då i "house-wife" =hemmafru. Kändes kanske lite konstigt. Ännu konstigare kändes det när man skulle fylla i sin inkomst! För 0 rupies fanns ju inte! Hoppade därför över den! Har ju ingen inkomst!
Den här veckan har verkligen varit en "house-wife-vecka"! Med lunch med C i måndags, heldag på stan och lunch med A och N i tisdags, golf i onsdags, heldag på stan med lunch i torsdags med P och igår mosaik med A, lunch med C på klubben och sedan hårtvätt, hårklippning, pedikyr och fix av ögonbryn!
Nästa vecka får bli en studievecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar