onsdag 18 maj 2011

Tidernas Golfrunda

En härlig och trevlig golfrunda blev det i dag också. Och bra gick det! Riktigt bra! Inte ofta jag kunna säga det. Det som fått mig att spela veckan efter är att det gått bra på 18 hålet brukar vi skoja om. Faktiskt är det så att dagens golfrunda är den bästa jag någonsin spelat. Det mesta (förutom inspelen) stämde idag. Vilket resulterade i 19+23 poäng= 42 poäng! Innebär en rejäl sänkning av mitt handikapp = 31,5. Och det är ju ett av mina mål under vår vistelse i Indien. Tack vare regnet som kommer nästan varje kväll så är golfbanan väldigt grön och fin.

Att livet inte är rättvist är mer tydligt här i Indien än i Sverige. Idag var jag allt lite trött efter dagens golfrunda i 35 graders värme. Vår maid Mary var trött och har ont i sina ben eftersom hon får gå långt för att hämta vatten. Vatten i kranen är ingen självklarhet här. Speciellt inte nu under sommarmånaderna.

Bakade tekakor nu i eftermiddag. Mitt vetemjöl (maida) var slut så jag fick ta fullkornsmjöl (atta) istället. Och det mjölet är näst intill omöjligt att få att jäsa. Trots att jag jäste degen länge. Några små platta tekakor blev det. Som smakade ganska gott trots allt! Barnen är ju alltid superhungriga när de kommer hem och vill alltid fika lite. Idag är det ju onsdag så Ramesh hämtade dem med bil. Detta för att de kommer hem tidigare då Karolina har pianoundervisning på onsdagarna.

När pianofröken kom kvart i sex frågade hon Fredrik om han hade semester eftersom han var hemma så tidigt! Nej, ingen semester. Hade bara kommit hem tidigt! För onsdagar är inte bara golf och piano utan också den stora badmintonkvällen! Fredrik spelar med andra ABB-are.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar