lördag 14 maj 2011

Fredag med bloggavbrott!

Igår var Blogger ur funktion och det blev alltså inget inlägg. Torsdagens inlägg var också försvunnet ett tag men kom sedan tillbaka.
Fredag är ju mosaikdag. Innan jag åkte dit så skickade jag in mina uppsatser. Kändes skönt att skicka in båda på rätt dag. Gick lite smidigare att skriva dessa än de på höstens kurser. Som vanligt var det en härlig förmiddag under mangoträden jobbandes med bordet som går sakta men säkert framåt! Får nog börja ta med det hem och jobba på det.


En bild på Mangoträden i Poonams trädgård


Arbetet på påfågeln går lååångsamt framåt!

På kvällen hade familjen beställt tacos. Våra tacokryddor från Sverige börjar ta slut. Kvar fanns sizzling fajitas till kyckling så det fick det bli, med tacochips, egengjord tomatsalsa med koriander och mycket god mangosallad. Så fredagsmys med taco med Indisk tvist får man väl säga!

Idag hade Karolina sin art-class på förmiddagen. Idag fick de jobba med en " folder" till sina alster. Jag åkte vi väg och handlade lite kuddar och hittade en L´Oreal eye-make up remover. Bra eftersom min från Lancome håller på att ta slut och Lancome inte finns i Indien längre. LÓreal duger lika bra!

Att spela tennis i 35 gradigt solsken efter en tre-rätters lunch med öl på klubben kanske inte är att rekommendera. Men det gick! Fortfarande kul med tennis.
Karolina och Alexander badade och lekte med H och S och följde med dem hem en sväng. Nu är Alexander på kalas hos B. Ska strax gå och hämta. Bäst att ta med paraplyet ifall det kommer en skur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar