måndag 23 maj 2011

Barnvakt!

Ja, inte åt mina egna barn! Utan åt lilla O (snart 10 månader) och en stund också åt S 2 och ett halvt, innan han åkte till dagis! Ja, det var jag några timmar på morgonen när mamma C skulle iväg till skolan. Det gick riktigt bra. Men lite svårt är det allt när man inte känner igen signaler och vet vad de vill eller vilken rytm de har. Det är ju trots allt några år sedan man hade så där små barn! När C åkt visste jag egentligen inte när hon skulle äta och om hon skulle sova. Men gröt fanns i köket och C hade gjort en flaska välling. Skönt att O inte blev ledsen när mamma gick. O var nog lite arg på mig när jag bytt blöja. Det är ju inte det bästa barn vet! Vi läste bok och hon satt och klappade på de mjuka hundöronen i boken. Efter att vi gått runt lite frågade jag henne om hon ville läsa mer, då pekade hon på vällingsflaskan. Matdags alltså! Så härligt att se när ögonen stannar och hon somnade i mitt knä. Och så satt vi i en halvtimma, hon tidvis tuttandes på flaskan och mestadels sovande. Vi hann med att leka en halvtimma också innan deras maid kom. Glad att det gick så bra! Nu kan C och R få en kväll på stan på egen hand!

Därifrån en tur till gymmet och sedan blev det lunch på klubben. Roligare och trevligare än att äta rester hemma!

Jobbade lite med kommentarerna på mina uppsatser idag också! Ska bli så skönt när jag fått dem godkända! Så att jag kan ta sommarlov!

Imorgon är det dags för Karolinas "graduation" vilket ska bli jättespännande att få vara med om. Funderar just nu på om man ska ha blommor med sig till henne? Karolina är mest nervös för att hon ska ta gympa-dojorna till sin formella uniform och inte finskorna! Plockade för säkerhets skull bort dem och ställde fram fin-skorna.

Karolina sa i lördags " att hon är så splittrade med Indien, på ett sätt längtar hon hem till sommaren för att träffa sina kompisar hemma men på andra sättet så har vi det bra här och det är så varmt och skönt"! Känns bra att höra för en mamma (och en pappa) som dragit iväg henne till andra sidan jordklotet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar