onsdag 13 oktober 2010

Besök i Lalbagh


I dag tog vi en tur till Lalbagh, Bangalores botaniska trädgård. Oj, vilken trafik det var idag. Det tog 1 timma och 15 minuter att ta sig dit i tät trafik. Och nu börjar mamma och pappa förstå att man inte hinner så mycket på en dag. Det är 3:e gången som jag är i Lalbagh. Fredrik och jag var i juni när vi var på pre-visit och sedan besökte vi parken när det var årets flowershow, precis när vi kom till Bangalore i augusti. En underbar park att strosa i och nya saker att titta på varje gång, blommor som slagit ut, och växter som vuxit. En dryg timma flanerade vi runt. Eftersom det är Dasra (helg) sedan i torsdags så var det en hel del finklädda familjer som var där på utflykt. Många unga par satt också på lite undanskymda platser och myste! Såg en kille som satt på knä framför tjejen. Kanske friade han?Många tyckte också vi var exotiska och många barn frågade var vi kom ifrån. Mary (vår maid) har aldrig varit i Lalbagh, fast hon bor här. Det klart det är nog väldigt jobbigt att ta sig dit med buss. Och nu har jag lovat att jag ska ta med henne dit en dag.


Efter lunch hemma följde jag med mamma och pappa till poolen där de solade och badade medan jag var hemma hos en svensk tjej och fikade.
Nu jobbar vi med läxorna. Mormor och morfar hjälper Alexander med matten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar