lördag 2 oktober 2010

Ingen elefantaffär idag...

Lördag igen! Och som vanligt blev det en tur in till city. Idag var det Mahatma Gandis födelsedag så helg och ledigt för de som jobbar lördagar. Vet egentligen inte hur det firas vet bara att ingen alkohol serverades på restauranger idag. Första stopp blev en golfaffär för att köpa en golfvagn till mig (eftersom caddisarna klagar). Men golfvagn var inget som fanns på lager. Kanske får de hem nya om en vecka eller så! Några begagnade bollar (har ju slagit bort fler på tre rundor här än på hela min karriär hemma) och en ny handske blev det dock! Nästa stopp blev en affär med indiska suvenirer bland annat elefanter. Vi vill ju gärna ha några stora träelefanter på golvet. Men oj vad svårt att veta vad man ska betala för dem! Måste kolla med kompisar här som köpt elefanter vad de betalt! Men oj vad ihärdig försäljaren var med oss! Vi var första kunden för dagen och det var viktigt att det blev en bra affär för att dagen skulle bli bra. Men , nej det blev ingen affär idag. Är ju också sugen på ett stort fat i mässing att ha blommor i för att hälsa välkommen. Det är så fint. De hade fantastiska överkast också med elefanter. Men nej, jag har ju precis köpt överkast både till Fredrik och mig och Karolina. Kanske Alexander får ett med elefanter på?

(sådana här elefanter ska vi inte köpa!)

Sedan bar det av till Forum Mall, det var sååå mycket folk idag på grund av helgen. Lunch blev på Pizza Hut idag. Stackars Alexander fick en stark chili på sin pizza så han kunde inte äta mer efter två bitar då det sved om läpparna på honom och tårarna rann!
Karolina och jag tog en tur till Tommy Hilfiger butiken (den är riktigt bra där och inte som många andra där man undrar var de hittat kläderna någonstans!). Men oj vad vi skrattade när vi såg kollektionen! Den passar säkert tokbra i Sverige, Europa och USA men vi undrar när man ska ha dessa stickade tröjor, stickade klänningar och ullkappan! Mycket av det hade jag velat ha om jag var i Sverige, men här.Nej! Vill ju bara ha bomullstunikor! Kommer jag på att jag saknar en ullkappa så är det bra att veta var jag ska köpa!

På vägen hem stannade vi vid en "cane-shop" och beställde våra rottingmöbler till terassen. 10 dagars leveranstid är det. Jag har skrivit det förut men jag tycker det är lite häftigt att de sitter och gör dem där utanför skjulet på trottoaren och att de lackar och allt där! Till priser som man bara får något enkelt från ett lågprisvaruhus hemma!
Vi hade ny chaufför idag eftersom Ramesh kört hem till sin hemstad och förnyat sitt körkort. Fredrik fick ett sms 6.50 imorse där han berättade för sir att han hade kommit väl fram och vad vår chaufför för dagen hette. Gulligt av honom!

Några filmer blev inhandlade idag. DVD-filmer är också billigt (nya, fullpris ca 80 kr)! Så nu blir det Slumdog Millionaire som vi inte sett. Det kliade i fingrarna i bokhandeln men nej, inga nya böcker idag! Måste läsa dem jag har! Karolina köpte en bok om världshistoria som hon tycker är kul. Tror inte det är en bok hon valt i en bokhandel för 6 månader sedan!
En tur till poolen hann vi med när vi kom hem!
Måste nämna några priser till som jag tycker är helt fantastiskt. I torsdags gick jag till vår lilla affär här i Palm Meadows och köpte en påse grön chili (kanske 20 st) och en påse gröna bönor (kanske 500 g) till priset av 23 rupies (knappt 4 kr).
Nog med priser för idag!
Trevlig lördag till er alla!

2 kommentarer:

  1. Jättekul att få läsa pris, eftersom man är smålänning =). Är imponerad av Karolinas val av böcker.....häftigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är oerhört fashinerad av prisbilden och tycker det är spännande. Vissa importerade saker är förstås dyra, men ibland får man unna sig om man är sugen eller så låter man bli!
    Ja, ett ganska udda val av bok. Men förstår att hon blivit intresserad av historia när de läst så mycket.
    Kram!

    SvaraRadera