måndag 4 oktober 2010

Svenska deckare...

Så började en ny vecka igen! Måndagar innebär inlämning av läxor och Karolina fyllde väskan med alla läxböcker som hon haft hemma. Allt gjort! Karolina sa när hon kom hem att många inte lämnat in bokanalysen. Men det hade hon! Alexander hade inte riktigt lika mycket att packa ner. Måndagar är ju annars vår enda läxfria dag, eftersom läxorna sträcker sig från tisdag till söndag. Men Karolina var bedrövad när hon kom hem och hade ESL- läxa (English as second language) och DANS-läxa (som hon inte ens förstod vad hon skulle göra. Det blir att skriva i dagboken så dansläraren får ge en skriflig instruktion så vi fattar vad som ska göras. Verkligen skönt för dem att få göra vad de vill på måndagkvällarna. Alexander byggde LEGO. Han har börjat bygga ihop sina borgar som var med i packningen från Sverige och Karolina ritar och gör Power pointpresentationer och ritar på datorn!

Måndagar är det också Kristinas Friskis-gympa på taket. Det börjar kännas att jag har tränat ett tag nu för det går lättare och lättare. Vi var 7 tjejer idag.
Efter den hade jag lovat en brittisk tjej, Joe, att visa henne köttaffären, New Frosties, som hon inte varit i. Och det är ingen affär som man lägger märke till om man bara kör förbi! Köpte blandannat benfritt lamm som jag inte vet vad jag ska göra med. Men något ska det väl bli!

Idag kom också teglet till terasstaket och de har jobbat hela dagen med att lägga det men de har inte hunnit färdigt! Skulle tro det blir färdigt imorgon! Då kommer en bild. Vet inte om de gav upp på grund av monsunskuren som kom! Vattnet rann längs vägen.

All övrig tid idag har jag jobbat med mina nästa inlämningsuppgifter i Logistik och Supply Chain. Tycker faktiskt det är riktigt kul att läsa dem. Fick godkänt på de som lämnades in i fredags vilket känns skönt!

Vi har inte skaffat någon tidning. När vi bodde på hotellet tyckte jag det bara var jobbigt att läsa om resistenta bakterier och Dengue-feber och annat deprimerande. Nog lugnast för mig att inte ha någon tidning ännu! Men igår morse låg det en tidning utanför dörren. Och det som var kul var att på sidan med bokrecensioner hade de recencerat en bok av Åke Edwardsson! Svenska deckare är populära här också! Stieg Larssons-trilogi ligger på top-10-listan i bokhandeln här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar