fredag 1 oktober 2010

Kors i krösamoset...

Eller kors i taket.... Kan man väl säga att jag tänkte när det kom en liten lastbil med stålställningen till vårt terasstak. Detta har vi väntat på sedan veckan innan vi flyttade in i huset. Ett gäng gubbar har svetsat och fixat hela dagen. Och nu är det på plats. Skulle velat se när de lyfte upp den på terassen på andra våningen! Sedan ska det dit takpannor också! Eftersom de har kopplat in sin svets i elsystemet går det inte att ha några lampor på då de bara blinkar!
Imorgon kan vi beställa rottingmöbler! Oh vad skönt det ska bli att kunna sitta ute även när monsunregnet faller!


(spindelnätet till taket i vår lilla trädgård)


(på plats över terassen)



(svetsaggregat och sladdar...)

Idag blev trots allt en nästan vanlig dag. Fredrik till jobbet som vanligt men barnen hemma. Enligt Ramesh är det lugnt ute på gatorna och affärer öppna som vanligt! Förmiddagen ägnade Karolina och jag åt hennes extra-läxa. En lång bokrecension av en LasseMaja-bok, där författarens perspektiv skulle tas med. Hög nivå för en 10-åring! Jag skickade också in mina 2 uppgifter. Var glad att jag låg så mycket före så jag inte behövde göra dem när barnen var hemma. Nu är det bara på nästa 2 så jag inte behöver jobba för mycket med dem när mina föräldrar är här.

Rikard och hans barn kom förbi och fikade och lekte på förmiddagen. Vår maid Mary var dock lite konfunderad när jag berättade att det var mam som jobbade och inte sir! Undrar också vad hon tänkte om att jag fick besök av en man mitt på dagen? Kul att Alexander och Holger har kul tillsammans. Alexander följde sedan med dem hem och åt lunch och fortsatte och leka och vi träffades sedan vid poolen. Där vi tillbringade eftermiddagen. Det molnade till när vi kom till poolen så inte så tokvarmt! Men skönt ändå.

Vi fick också våra nya fåtöljer idag, som ser hela ut. Jag talade om för chefen i tisdags när de kom och hämtade våra andra för reparation att jag förväntade mig dem tillbaka idag! Idag kom 2 helt nya fåtöljer, trots att de inte fanns kvar längre. Indien! Precis som jag trodde gick de andra inte att laga. 4 fåtöljer har vi ratat nu. Och nu känner jag att det får vara nog.


(gosig pojke som tycker om att mysa med mammas täcke!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar