onsdag 27 oktober 2010

Närgången butikspersonal!

Började dagen med yoga på taket efter att ha följt barnen till skolbussen. Det är verkligen skönt. Det var Yoga-guru tanten i orange i dag också! Och idag fokuserade hon på ryggen. Det känns väldigt bra efteråt.

Idag åkte vi tillbaka till ett varuhus där vi var för första gången förra veckan och handlade lite smått och gott, mamma, pappa och jag. Jag hittade till exempel fint strösocker där (sånt som ser svenskt ut och SMÄLTER i kladdkakan!). Tänk vad glad man kan bli för en sån liten sak!

Precis vid ingången har de väskor. Jag köpte en lite pärlbroderad aftonväska senast vi var där och nu skulle mamma titta på en. En ung tjej som jobbar där var så närgången så jag/vi fick panik. Hon stod så nära mig och mamma när vi kollade på väskor att man kände hennes arm mot sin. Det blev väldigt obehagligt. När mamma böjde sig ner för att kolla på någon väska gjorde hon det också! Sedan stod hon och höll i vår kundvagn. Tillslut tröttnade jag och sa till henne att vi inte uppskattade att hon stod så nära och då backade hon en meter.
Vet inte om hon kanske tyckte vi ljushyade var lite skumma och skulle hålla extra koll på att vi inte stal???
Trodde man fick vara ifred på varuhusen! Det får man oftast! I vissa småaffärer är försäljarna så PÅ så att man måste gå ut. Men hon var inte PÅ eller påstridig. Bara EXTREMT närgången!

Eftermiddagen tillbringade vi vid poolen. Varmt men inte så soligt! Ordentlig åska blev det ikväll men inget regn.

Kvällen avslutades som vanligt med nästan 5 timmars läxa för Karolina. Tror att gränsen är nådd nu. Måste nog börja klaga på att det är för mycket! Känns orimligt att en 10-åring ska lägga minst 15 timmar i veckan på läxor! De har fått extra mycket läxa denna vecka eftersom det är lov nästa vecka. Känns heller inte rätt. Jag trodde lov var lov från skolan och inte tid att jobba med läxorna. Hursom helst hoppas jag hon är klar med dem imorgon. För vi tänker inte ta med några läxor till Kerala. Där ska vi bara bada och koppla av och uppleva massor hoppas jag.

Fredrik är i USA. I Houston närmare bestämt. För ett 3 dagars möte. Tog ca: 30 timmar att ta sig dit och imorgon bär det av till Indien igen. Lika lång väg tillbaka. Han vinkade lite till Sverige när de flög över! Kanske vinkade ni tillbaka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar