söndag 31 oktober 2010

Tomt efter mormor och morfar

Igår var sista dagen med mormor och morfar här. Att 3 veckor går så snabbt! Helt otroligt! Mycket har vi sett tillsammans. Jag och vi har försökt visa så mycket vi kan. En del har vi sett innan och en del var nytt. Många spännande platser har vi besökt. Höjdpunkten var nog Mysore och Kabini! Men också gatorna runt Commercial street har vi gillat!

Igår började Karolina och jag med att gå till Spa här på Palm Meadows. För Karolina behövde klippa sig. Hon hade fått tillsägelse i skolan att håret var för långt!!! Detta är inget jag har läst om i skolans regler, jag vet att killar inte får vara ovårdade i håret (inte långt), håret får inte stå upp och inte vara färgat men att tjejer inte fick ha långt hår var nytt för mig. Men OK bäst att klippa page på Karolina. Jag passade på att fixa ögonbrynen med trådmetoden.

Fredrik kom hem på natten från sin resa till Houston, USA. Skönt att ha honom hemma igen. När han sovit några timmar åkte vi alla iväg till en bra indisk restuarang i ett shoppingcenter. Restaurangen är inredd som en lyxig restaurangvagn på ett gammalt tåg och personalen tidsenligt klädda. Fredrik har varit där flera gånger tidigare men det var första gången för oss. Åt massor av goda tandori-rätter. En trevlig avslutning på mormor och morfars besök!

I natt vid 01.00 åkte Ramesh och jag ut till flygplatsen för att lämna mormor och morfar!
Och idag har det varit så tyst och tomt utan dem! Och vi saknar dem!

Idag spelade Fredrik tennis med Karolina och Alexander för första gången. Det gick bra och de tyckte det var kul. Under tiden var jag på gymmet och tränade. Sedan tillbringade vi eftermiddagen med brunch på klubben och lite bad och sol. Så en väldigt slapp eftermiddag.
Några svenska familjer var kvar här idag! Trodde alla åkt iväg! Det kommer bli tomt här nästa vecka då alla är iväg till Thailand, Maldiverna, Malaysia, Goa, Kerala och lite andra destinationer. Nu är vi färdigpackade och i natt bär det av till flygplatsen igen! Tidigt imorgon bitti åker vi till Kerala, till havet och backwater.Det ska bli spännande att se ytterligare delar av Indien och skönt att vara lediga tillsammans! 4 nätter på resort vid havet och sedan 1 natt med båt backwater. Kanske förlänger vi med 2 nätter på något annat ställe i Kerala eftersom skolan(och Fredrik) inte börjar förrän nästa tisdag och flygbiljetterna går att boka om. Idag ringde Flygbolaget, King Fisher, för att meddela att flyget går 5 minuter för tidtabell! Det är service! Tänk er SAS ringa runt när de ändrar tiden! Expat-världen här i Palm Meadows är väldigt liten, en belgisk familj åker med samma flight som vi imorgon och en brittisk familj som jag pratar med en del berättade idag att de nu bokat hotell i Kerala, SAMMA som vi! Detta utan att vi visste om det. De kommer på onsdag och åker därifrån på fredag precis som vi! Konstigt!
Ingen blogg på en hel vecka blir det nu.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar