torsdag 7 oktober 2010

Helgdag med golf...

Idag inträffade det märkliga i att Fredrik hade ledigt för helgdag från jobbet men barnen gick i skolan. Det är som om vi skulle ha ledigt från jobbet för att fira jul men barnen är i skolan! Anledningen är att det finns så många helgdagar i Indien att varje företag i början av varje år gör en lista med de helgdagar som de anställda kommer att vara lediga.

Så idag blev det en trevlig runda på golfbanan med Inger och Lasse. Inga ormar i sikte idag heller! Tack och lov! Men måste erkänna att jag ser mig för varje steg jag tar. Tror jag sett ett tusental trollsländor dock! De är överallt i luften. Vid 17 hålet började det att klia och sticka på mina vrister. När jag tittade ner hade jag 10-tals myror på varje vrist! Efter att ha fått bort dem någorlunda gjorde jag faktiskt ett väldigt bra slag. Både jag och Fredrik spelade hyfsat bra. Jag är nöjd med mina 30 poäng (14 + 16 poäng)och Fredrik gjorde 35 poäng. Tack och lov är de sista 9 hålen lite lättare än de första. Golfen tog hela dagen och eftersom golfbanan ligger nära barnens skola så åkte vi och hämtade dem. De kom på så sätt hem minst 30 minuter tidigare än om de skulle åkt bussen.

Efter en dusch blev det middag på klubben. Underbar biff med grönpepparsås och pommes frites! Mums!

Är förresten väldigt stolt över barnen! När jag var och hämtade dem idag så sa Karolinas fröken att det går så bra för Karolina och att hon jobbar hårdare än de flesta för att det ska bli rätt. Hon var också så glad över Karolinas Sverige-presentation i måndags som var första gången Karolina pratade inför hela klassen sedan hon började. Hon hade fått sagt sina punkter om Sverige även om hon pratade tyst och var nervös. Och vem skulle inte vara det inför att hålla föredrag på ett nytt språk efter bara 2 månader. Vilken tjej! Även Alexanders fröken var nöjd med Alexander och tycker att han hänger med bra på lektionerna, pratar och skriver. På den lilla korta stund som jag var där räckte han upp handen och svarade på 2 frågor. Oj, blev nästan rörd! Han som bara kunde några enstaka ord engelska när vi kom hit för 2 månader sedan lär sig saker på ett främmande språk och vågar räcka upp handen och svara! Vilken kille!

2 kommentarer:

  1. Hej Annelie! Inget blogginlägg idag fredag? Kanske har du fullt upp inför besöket från Sverige? Hann inte chatta idag (ligger efter i planeringen efter onsdagen) så nu får jag nog skriva lite en kväll också. Är imponerad av hur mycket du hinner med (inte minst på träningsfronten). Borde inte ni lyxmakar (inte bara kvinnor alltså!) ha en bokcirkel (kanske ni redan har?)? Jag har just nu tre stycken, vilket är en för mycket... Nu ska jag snart köpa nya hörlurar så vi kan prata på riktigt... Ha en skön helg! Kram Åsa o co

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa,
    Nej inget blogginlägg igår. Hann inte.... Hade fullt upp på dagen, gäster på kvällen och sedan skypade vi med mamma och pappa i vårt hus för att berätta vilka saker vi ville de skulle packa ner...
    Är inte heller riktigt där jag velat vara med mina uppgifter heller, har några uppgifter kvar tills på fredag... kanske i eftermiddag?
    Inte konstigt att jag hinner mycket ta bort 40 timmars jobb och resor, piano, fotboll, friidrott och simskola och vips massor av tid att fylla med träning, golf och pluggande och lite annat kul!
    Ser verkligen fram emot att prata med dig!
    Hoppas att du kommer i fatt och att ni får en trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera