måndag 29 november 2010

Alexander - klassprefekt!

Börjar bli beroende av yoga-passen! Dock trodde jag att jag var vig! Men det är nog 20 år sedan jag var det! Stel som en pinne försöker man böja och bända och andas rätt. Och det går bättre och bättre för varje gång. Är skönt och faktiskt ganska jobbigt. I dag var det den orange-yoga tanten igen eftersom den ordinare är på obestämd semester.

Sedan tog jag tag i min ena PM-uppgift, den om hur logistiken i ett företag kan göras mer miljövänlig. Har skrivit en del och skrivit ner de slutsatser som jag vill komma till. Nu ska jag bara se till att Fredrik hjälper mig under vilka rubriker de olika delarna ska vara. Han har ju LITE mer erfarenhet av vetenskapliga artiklar än vad jag har!

Fredrik hade fått mycket postitivt beröm för vårt lucia-tåg i lördags! KUL! Väntar på att få tillgäng till filmen så kanske jag kan lägga ut den då?

I eftermiddag har jag varit på samtal i skolan med Karolinas och Alexanders fröknar. De skrifliga ömdömena som de fått efter 3 månader är väldigt utförliga och långt från det enkla omdöme som Karolina fick i trean i Sverige. I varje ämne bedöms man i många dimensioner. Fröknarna tyckte de lärt sig engelska bra på dessa månader. Och Alexander har nått sitt "karriärmål" att bli klassprefekt! Att han hand om klassen när fröken är borta. Detta har han längtat efter sedan han började skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar