tisdag 9 november 2010

En helt VANLIG tisdag!

Igår skrev jag att livet återgår till vardagen efter Diwali-lovet. Men det är ju inte bara det. Jag har inte haft någon riktig vardag på en månad. Eftersom mamma och pappa var här i 3 veckor och då var det full fart hela tiden. Så det är lite tomt och tyst nu. Att vara hemma en hel dag alldeles ensam har jag inte varit på länge!

Hela förmiddagen ägnades åt LOGISTIK och Supply Chain Management! Har ju 2 uppgifter att skicka in på fredag. Bara 3 dagar denna gång för att jobba med dem på grund av vår resa. Förut har jag ju haft 10 dagar. Men det ska nog gå det också. Gymmet fick också ett besök imorse. Skönt!

I mer än ett dygn var vi utan starkström. Men nu är den tillbaka och tvättmaskinen går varm. Man hör tvättmaskinerna från husen runt om. Alla lätt desperata efter att inte kunnat tvätta på mer än ett dygn! Passar också på att baka lite. En kladdkaka har det blivit och nu väntar jag på att bulldegen ska jäsa klart. Enkla kardemummabullar ska det bli, bakade på svensk torrjäst. Verkar helt klart vara mer jäskraft i den svenska torrjästen! Så nu håller jag tummarna att strömmen är kvar någon timma till! Detta moment gör bakningen lite mer spännande!

Många knäppa sms får man till mobilen. Detta fick jag idag: "Wanna have beautiful and perfect love life. Get daily Lovetips from our love experts" at Re 1/day! Skulle vara mycket spännade att se vilka tips man får......

Idag låg en Ny Teknik i vår brevlåda. Den är från 27 oktober! Oj vad glad man blir! Tänkte på det tidigare idag att man saknar att gå till brevlådan och titta om det är någon post. Och så låg den bara där. Skickad till Fredrik till vår Indiska adress.

Att President Obama varit 3 dagar i Indien har säkert inte undgått någon. Dock var Indiska modeexperter missnöjda med Michelle Obamas val av traditionella västerländska länder i tråkiga färger. De hade förväntat sig henne i mer indiskt inspirerande kläder i starka färger! De tyckte hon skulle tänkt på att det var Diwali, Hinduismens största högtid. Inte lätt att tillfredställa alla med sina klädval!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar