söndag 14 november 2010

Social och lugn helg!

Denna helgen har varit både social och lugn. I fredags kväll var A och J med deras barn här på middag. Kul kväll tillsammans! Vi kom ju samtidigt hit och skålade för våra första 100 dagar i Indien! Jag skrev ju om att jag var rädd att strömmen skulle försvinna så det inte skulle bli någon potatis eller efterrätt. Det gjorde den inte! Men när jag stod och stekte oxfilen så slutade spisen att fungera. GASEN SLUT! Tur då att vi hade en extra gastub i reserv. Fredrik och J fick hoppa ut i mörkret bakom huset och fixa. Och oxfilen kunde stekas färdigt!
Att jag avböjde Mary´s erbjudande att komma och diska igår efter middagen ångrade jag djupt i går morse.
Igår var vi hemma hela dagen och då menar jag hemma. Vi gick inte ens till poolen. Och barnen trivs så bra med det. Det är absolut det bästa de vet. På eftermiddagen kom de nyanlända R och C tillsammans med sina 3 barn hit och fikade och vi gick sedan till klubben och åt middag. Karolina agerade barnvakt åt killarna i lekrummet och växte med den uppgiften. Roligast var när Alexander kom ner till restaurangen och sa att "lillkillen har bajsat på sig" det visade sig dock vara falskalarm! Att gosa med den 3-månaders lilla O var mysigt! Henne tar jag gärna hand om ibland!
På förmiddagen idag blev det en tur till poolen. Jag låg och läste lite resetidningar och Fredrik och barnen spelade tennis. Ett dopp blev det också! Även om poolen är ganska kall nu.
Karolina blev extra glad igår när det låg ett brev i brevlådan. Från bästa vännen A hemma i Sverige. Nu blir det ett besök på postkontoret imorgon för att posta ett svarsbrev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar