onsdag 24 november 2010

Tomt utan Karolina

Oj vad tyst och tomt det är utan Karolina. Imorse traskade hon iväg med sin jättestora ryggsäck och sovsäck! Hon var allt lite nervös. Och vem skulle inte vara det? Att åka bort 3 dagar på ett läger på andra sidan jordklotet och sova i tält! Nu väntar vi på att hon ska ringa!

Idag har jag varit ute och fixat saker till luciatåg och advent. Det är inte så lätt här i Indien! Inte bara att åka till ICA Maxi och fylla vagnen med det som behövs. På min önskelista idag stod glitter, adventsljusstake för 4 ljus, ljus, skjortor till C och R och några andra småsaker. Åkte in till Commercial street (1 timma restid) och gatorna runt om. Där finns en väldig massa små affärer, och jag hittade tillslut en bunt silverglitter och 4 billiga mässingsljustakar som får tjäna som adventsljusstake då det är omöjligt att hitta en ljusstake för 4 ljus. Hittade även idag en mängd nya roliga affärer! Här finns massor att upptäcka!

På väg hem stannade vi i en Indisk supermarket där Ramesh visste att de sålde ljus. Oj vilka fula, smutsiga vit ljus de hade. Men kände mig tvungen att köpa för annars vet man inte om man hittar några och det vore ju snopet när jag nu köpt ljusstakar!

När jag steg ur bilen hemma och plockade ihop mina små påsar i bilen sa jag till Ramesh att det blev inga dyra saker idag! Oh, då blir Sir glad säger Ramesh! Och detta berättade han (med glimten i ögat) för Fredrik när han körde hem honom.

Hade fått tips om att det nu fanns grädde igen i en affär så det blev en tur dit också! Men det var i måndags det fanns inte IDAG! OK nästa gång måste jag åka direkt! Nu har vi inte haft någon grädde på långt över en månad. Men det går bra ändå!

2 kommentarer:

  1. Ingen matlagningsgrädde igen. Jag skulle ha köpt åt dig så hade du fått det av mig. Nästa gång gör jag så om jag ser det.
    /Cissi

    SvaraRadera
  2. Det är nog så vi får göra Cissi! När en hittar ringer vi och kollar om den andra vill ha!!!!

    SvaraRadera