onsdag 10 november 2010

Yogaföreläsning

Idag är det härliga Bangalore-vädret tillbaka! Återigen värmer solen! Borta är det kalla och råa (20 grader och regn) som vi har haft några dagar.
Onsdagar har ju egentligen varit golf för mig innan vi hade besök av mormor och morfar. Men eftersom varken I eller Å som jag spelar golf med skulle spela så brydde jag mig inte om det. Istället följde jag med M på Yogaföreläsning i Yoga-klubben som startat i OWC. En intressant föreläsning om tanken med "Integral Yoga". Bra att ha lite teori som grund för det man börjat praktisera! Att miljön för föreläsningen var trädgården till hotellet Taj West End gjorde inte det hela sämre. Föreläsningen avslutades med en kort meditation. Lite läskigt vilken avslappning man kunde få av det! Nu ser vi fram emot nästa Yoga-session på fredag.

Eftermiddagen har jag ägnat mig åt mina Logistik-uppgifter. Måste ju vara inne på fredag!
Nu läser vi läxor för fulla muggar. Karolina sitter och gör matteövningar på någon hemsida på datorn och Alexander räknar matte ute på terassen.

Funderar på om jag bara ska läsa en kurs till våren och istället ägna mig åt något välgörenhetsprojekt? Det ligger några statliga skolor utanför Palm Meadows där man kan undervisa i engelska. Ska fundera lite på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar