tisdag 16 november 2010

Tråkiga tisdag....

Tråkiga tisdag eller tysta tisdag brukade pappa och jag ibland kalla tisdagarna när jag jobbade i affären med honom. Här kan man kalla det BID (Bad India Day). Och det har jag nog haft idag. Tycker att man får ha det ibland. Men det får inte bli för många av dem. Har knappt haft någon tidigare.
Har inte gjort något speciellt idag förutom en timma på gymmet. Åkte sedan och klippte mig. Fick en annan indier som klippte idag. Han klippte och fönade mer som vi är vana vid än den förre, men håret kändes nog fluffigare och bättre förra gången även om klippningen nog blev bättre idag. 607 rupies - alltså ungefär 100 kr kostar det med tvätt och balsam. Men fick inget serum idag. Kanske det som gör att håret inte känns så lätt och fluffigt!
Hittade dock små späda sparrisar idag (efter ett tips från A). Ett knippe kostade 22 rupies (alltså 3,50 kr - kunde köpte allihop men hoppas nu att A hann dit och fick lite till en sparrispaj!) Detta piggar upp dagen. De hade också lite basilika, så nu blir det kycklingfile, sparris och tomatsallad med basilika ikväll!

Jag köpte ju en indisk version av den ena av mina kursböcker. Det har fungerat utmärkt hittills allt har funnits och stämt. Men på sista hemuppgiften var det en fråga om bilderna 17.1-3. Något sådant kapitel fanns inte i min bok. Frågan överstämde med bilderna 15.1-3 tyckte jag så jag svarade utförligt på detta. Men så var inte fallet och imorse fick jag bilderna från föreläsaren. Blev att ljuga ihop ett nytt svar enbart från bilderna utan att ha läst några bildtexter eller i boken. Hur som helst är det nu godkänt och alla mina hemuppgifter är godkända. Nu är det bara att ta tag i de 2 uppsatserna som ska skrivas. Det känns lite tungt! Vet inte hur detta ska angripas riktigt! Kanske en anledning till BID.
Nu dags att hämta barnen vid bussen och se vad de har för spännande läxor denna vecka!

2 kommentarer:

  1. Hej Annelie.
    Tog en kik på din blogg,mysig att läsa.
    Sparrispajen kom just ur ugnen..med bara två strömavbrott,fantastiskt ; )
    Kram till dig
    A

    SvaraRadera
  2. Hej Arianne,
    Kul att du fick lite sparris också!
    Som sagt tack för tipset.
    Även om Fredrik trodde det var Haricot Verts!!!!
    Gott var det i alla fall!
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera