fredag 26 november 2010

Svensklunch!

Idag var det dags för svensklunch. De svenska tjejerna i Bangalore träffas och äter lunch sista fredagen i varje månad. Detta var dock första gången på hela hösten som jag kunnat vara med. Det har alltid krockat med något annat. Jag, A och M kom lite tidigt till restaurangen och gick en sväng till Bombay Store. En ganska trevlig Indisk presentaffär. Blev glad när jag hittade en stor,vit adventsstjärna i papper att hänga i fönstret. Vi hade en mycket trevlig och god lunch på en Italiensk restuarang. Lokalen, servicen och kvaliteten på maten hade lika gärna kunnat vara i New York, Stockholm eller någon annan storstad i världen. Efter olika Bruschetta, oxfile med rödvinssås, potatispure och en riktigt god cream brule åkte vi mätta därifrån!

När jag kom hem bestämde jag mig för att vara en "bra" mamma och åka och hämta barnen i skolan (så Karolina skulle slippa och släpa sin tunga ryggsäck, lilla ryggsäck och sovsäck på bussen). Detta fick jag dock ångra! Men Ramesh och jag kunde till slut bara skratta åt det! För i Vartur by efter 5 minuter tog det STOPP! En lastbil hade fått punka! Och det stoppade upp trafiken från både hållen. Efter 40 minuter hade vi krupit fram till en väg för att försöka komma tillbaka för då hade vi gett upp och insett att vi inte skulle hinna till skolan innan bussen gick. Vilka smala och guppiga vägar som till slut ledde oss hem. Ramesh sa att det var tur att det inte hände när mormor och morfar var på besök för då hade de nog blivit rädda! Ja det var verkligen ett äventyr! 1 timma och 40 minuter senare var vi tillbaka på ruta ett UTAN barn. De var sedan ytterligare nästan 50 minuter sena. Så istället för en tidig fredag blev det en sen fredag! Men nu är Karolina är hemma igen och hon är SÅÅÅÅÅ nöjd med sin camp! Mer detaljer lovar hon skriva en dag i helgen.

Nu har jag adventspyntat! Stora pappstjärnan i ett vardagsrumsfönster, de små pappstjärnorna i våra fönster i trappan, den gröna pappgranen på bordet tillsammans med de fyra mässingstakarna dekorerade med kryddnejlika och kanelstång! Så på söndag kan vi tända första ljuset.

Imorgon ska vi på ABB´s familjedag och gå lucia för 1200 indier. Allt är packat och klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar