fredag 12 november 2010

Fredag med mosaikkurs

Efter en hel natt med regn och då menar jag regn fick vi en underbar dag. Hade velat njuta av solen vid poolen men hade andra planer idag. Började med yoga efter att ha lämnat vid skolbussen. Kändes skönt men önskar att hon kunde köra samma program varje fredag som man kom in i det!!!

Sedan bar det iväg på mosaikkurs. Vi var där i över 2 och en halv timma. Det var riktigt kul. Så nu jobbar jag på en elefanttavla i mosaik. Synd att jag glömde ta kort på den. Det ska bli spännande att se vad det blir av det. Bara atmosfären i trädgården vid det gamla huset gjorde det till en härlig stund! Att sitta i skuggan och jobba kreativt! Härligt! Vi hade en mysig stund jag, A och M tillsammans med kanske 12 andra! Så nu längtar vi till nästa fredag då vi får jobba vidare med våra skapelser! Hon som håller i kursen har bott 3 år i Sverige, blandannat i Västerås där hennes man jobbade på ASEA. Ja världen är liten.

Igår kom Karolina hem och sa att det hade varit en bra dag i skolan. OK sa jag, vad innebär det? Jo vi fick kardemummakyckling till lunch och det var kyckling på benen!!! JA ofta är det bara benen som ligger i såsen tyvärr!

Ikväll har vi bjudit kompisar på middag! Lite stressigt är det allt eftersom man inte vet om man har någon ström till ugnen. Hur ska det då gå med potatisen och äppelpajen? Vi håller tummarna för att det kommer att funka.

När jag kom hem från mina aktiviteter idag så hade Mary städat, diskat och strukit allt. All tvätt låg i en fin hög på sängen. Vilken underbar känsla av lyx som jag unnar alla att få uppleva. Hon erbjöd sig också att komma och diska imorgon efter vår middag ikväll! Kanske vore det skönt...... Ramesh var och köpte kött och blommor medan jag roade mig. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar