tisdag 30 november 2010

Alexander och kexfabriken


(råttfälla i sybehörsaffär)

Idag åkte Alexander iväg på utflykt till Parle-G kexfabrik. Dagen började lite lätt kaotiskt då Ramesh ringde och sa att han fått punka! IGEN! Trodde vi skulle missa bussen som jag skulle skjutsa honom till. Men allt löste sig och Alexander kom med bussen. Lång resa nästan 2 timmar i buss för dem. Vi åkte förbi fabriken i lördags så jag vet var den ligger. Enligt Alexander har Parle-G 10 fabriker i Indien. Det är ett av de största livsmedelsföretagen i Indien och just kexet Parle-G det mest sålda kexet i världen. Parle-G tillverkar kex, chips och annat sött! De hade fått se kök/lab och produktion, med band där alla kexen åkte, fått se en film, fick smaka kex och chips och baka eget kex och fick med sig ett kexpaket hem! Helt klart en utflykt som Alexander gillade. På väg hem fick de en lunchbox med smörgås, chips, brownie och festis! Nyttigt så det bara skriker!

Mary, som är kristen, berättade att hon nu ska gå på midnattsmässa varje natt inför julen. Hon vill att jag ska följa med en natt. Kan säga att jag är måttligt intresserad av att ge mig ut i Bangalorenatten och besöka en mässa i en liten kyrka i mörkret! Nja, avstår nog gärna! Får krångla mig ur detta på något sätt.

Karolinas nya tema är "Let´s talk business"! Hennes ena läxa denna vecka är att göra en reklamaffich för sitt och kompisarnas företag "Designer Beads" som ska sälja halsband den 14 december. De gör halsband och ska prissätta och sälja. Så idag tog Karolina lite bilder på de nyinköpta pärlorna som jag hittade i en liten sybehörsaffär vid Commercial street idag och påbörjade sin affisch. Imorgon ska de skriva ett affärsbrev! Ja, det gäller att börja i tid! Känns som jag kan hjälpa till med just det här temat.....

Idag har jag, A och M varit inne på gatorna runt Commercial Street och julhandlat lite julklappar. Många sjalar i olika färger och till olika priser blev det totalt. Mycket annat smått och gott hittade vi också! Hittar nya små affärer varje gång.


(gatubild från parallellgata till Commercial Street)


(en liten lucia-dekoration som Karolina gjort)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar