söndag 13 november 2011

Lång dags färd mot natt och nu är de här (igen!)

Igår var det så dags för Scandinavian Open Masters på Eagleton, mästerskapsbanan här i Bangalore. Där jag bara spelat några gånger och som jag tycker är ganska svår. Redan 05.30 ringde klockan och vid 06.30 var det avfärd. Efter en knapp timma var vi på plats tack vare att det var så lite trafik så tidigt på morgonen. Hamnade i boll 5 med N och B. Och slog ut strax efter nio. Varm och trevlig runda. Andra gången som jag spelar tävling. Hur det gick? Jo, jag hade äran att spela i det vinnande laget och tillsammans med damsegraren B. Och ja, jag kan bjuda på det! Jag blev sist i damklassen! Och det var framförallt bunkrarna som sänkte mig. Spelade hyfsat fram till dem men kom bara inte ur dem. Och om jag kom ur dem så rullade bollen tillbaka! Hur det gick för Fredrik? Inte tokbra heller! Men han hade några gubbar efter sig i resultatlistan! Efter rundan blev det lite eftersnack, öl och prisutdelning. Och därefter hem till P för lite trevlig samvaro innan det blev middag på restaurang Tattv.

Några bilder på vinnarlaget! Grattis till B som vann hela tävlingen och till N som knep bronset och till oss som bästa boll!

Karolina och Alexander var hemma och hade sällskap av E och sedan C. Familjen Z´s chaufför körde sedan alla barnen från oss till R och P där de sammanstrålade med oss andra. En hel del logistik för att få till golfspel för alla 4 föräldrar. Tur vi har pålitliga chaufförer som kan hjälpa till! De hade beställt pizza från Dominos på egen hand. Jo, de börjar bli stora nu!

Väl hemma efter denna trevliga dag och kväll så hann jag med 2 och en halv timmas sömn innan jag och Ramesh åkte till flygplatsen för att hämta mormor och morfar.

Allt hade gått bra för dem och de hade fått sina väskor tidigt så de stod utanför och väntade på oss. Nu får vi rå om dem i 3 veckor igen. Få se vad vi hittar på? Men vi hoppas att det härliga vädret håller i sig.

Ramesh jobbar 26 timmar i sträck för oss. Tur det inte finns något fackförbund.Och idag fick han välbehövlig vila.

Vi passade på att ta det lugnt, en rickshawtur till Forum Value Mall med en god lunch på Toscano. Att rickshawförarna försöker blåsa oss blev tydligt idag när de ville ha 300 rupies för 2 rickshaw. Normalt betalar vi 60-100 rupies för 2. Men ack så fel det går för dem. Oss lurar de inte (så mycket!) Vi har blivit riktigt vana rickshawåkare nu. Och vi tycker fortfarande det är kul! Resten av dagen har vi promenerat i den härliga värmen här på området och suttit på terassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar