fredag 11 november 2011

Mosaik och Tintin-premiär!

Idag bar det iväg till mosaikkursen, hos Poonam under mangoträden. Det var länge sedan senast. Påfågeln fick 6 nya fjäderögon. Och jag vill gärna bli klar med den. Den börjar kännas lite efterhängsen och bordet ser lite tomt ut utan skiva.

Efter kursen passade jag på att handla lite, behövde fylla på förråden med mat innan mormor och morfar kommer. Tror ingen förstår hur mycket vatten som går åt när man inte bara kan vrida på kranen och dricka och använda det till matlagning och tandborstning!

Alexander lämnade jag (eller egentligen jag och Ramesh) och hämtade vid Maratahalli. Tungt trafikerad ringled där de stannade bussen på fel sida och tänkte promenera över med dem. Nej, bussen fick allt vänta till vår bil kommit över till rätt sida. De hade haft en rolig heldag med fotboll, men hade förlorat semifinalen. Bra jobbat! 3 trötta och lätta solbrända pojkar hade jag i bilen hem.

Ikväll blev det bio, premiären på Tintin! Riktigt kul och välgjord film. Svårt att se om den är på riktigt eller animerad. Antagligen en kombination! Rickshaw hem från bion. Nästan lika kul som bion. Svala vindar blåste in i rickshaw när vi susade fram! Det känns att vintern är här! Svala nätter men varma dagar.

Nu är det dags att sova! Det blir en lång dag imorgon. Uppstigning 5.30 och avfärd 6.30 för golfspel på Eagleton, sedan middag på trevlig indisk restaurang med trevliga svenskar (och norskor). Och sedan ut till flygplatsen för att hämta mormor och morfar. Vi längtar efter dem nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar