torsdag 17 november 2011

Nästan sugen på att börja jobba!

Ibland blir det inte som man planerat! Efter nästan en och en halv vecka med strålande sol från en klarblå himmel bestämde sig solen för att döljas av molnen idag. En dag vid poolen kändes då inte så lockande. Trots att det var 27 grader i luften..... Därför bestämde vi oss för att besöka det nya shoppingcentret, Phoenix, som jag besökte förra veckan. Vi hade ersättningschaufför idag och han fattade lite fel och åkte till ett annat nyöppnat shoppingcenter också i närheten av ABB´s kontor (det får vi ta en annan gång!). Åkte en liten härlig väg genom små "byar". Och mormor och morfar tyckte det var så kul att se det riktigt Indien. Nog de fattigaste delar av Bangalore de sett. Många bodde i tält av blå presenning. Kanske tar vi den här vägen en gång när Ramesh är med och vi kan stanna och fota. Kontrasten från dessa områden och att sedan komma till superlyxiga shoppingcentret är stort. Alla 4 våningarna gicks igenom. Inte mycket shoppades, en pyjamas och en topp till Karolina. Mormor köpte en vas! På både Zara och Marks & Spencer hittade jag supersnygga kavajer! Så snygga att jag ville köpa ett helt gäng! Har inte haft en kavaj på mig på 16 månader. Och har verkligen inget behov av dem här. Men när jag provade dem så kom nästan suget att börja jobba igen!(Mest för att köpa och bära de snygga kavajerna!) Kanske hamnar en (eller flera) i garderoben i väntan på hemfärd nästa år???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar