måndag 7 november 2011

Tyst och tomt...

Ja, det blev det verkligen när familjen S åkt hem. Högt tempo både med olika aktiviteter här i Bangalore och när vi var i Himalaya har det varit de senaste veckorna. Tänkte ägna den här veckan åt logistik-kurserna. Men hade lite svårt att komma igång med dem på förmiddagen efter att jag varit på gymmet och tränat. Körde fast på första uppgiften. Verkligen ingen bra början! Men fick till slut alla uppgifter (förutom den första) klara vilket känns bra. Den första uppgiften kräver ytterligare lite tankemöda. Kanske kommer svaret ner på papper imorgon? Bara att köra på med uppgiften i andra kursen imorgon!

Var i väg till spa:et på klubben och gjorde hårspa och klippte mig. En timma masserades håret och huvudet och sedan fick det lite ånga på sig också! Fluffigt och fint blev håret. På tre dagar har fötterna och benen masserats och tryckts på med reflexologi, fransk manikyr gjorts och nu håret fått lite spa-behandling. Vilken lyx! Bäst att passa på att njuta.

Tyst och tomt är det också då C är på resande fot i gyllene triangeln och H har fått besök av kompisar från Sverige! Men kanske bra för studiemoralen?

Solen är tillbaka igen! Borta har den varit när familjen S har varit på besök. Huttrande har V och L badat i den ganska kalla poolen. Lite synd! Men det var nog lättare att åka runt när solen doldes i molnen! Nu hoppas jag den stannar åtminstone en månad till!

Inte så mycket mer har hänt idag. Alexander fick göra klart lite läxor som annars skulle varit inne idag eftersom vi inte riktigt hann när vi hade besök. Karolina som blivit lovad att det inte skulle bli mer läxor nu satt hela kvällen och letade koordinater i en atlas för att hitta olika städer. Fredrik har haft sin vanliga telefonkonferens på måndagkvällarna och vi har ätit köttbullar och potatismos. Gott efter ganska mycket indisk mat de senaste veckorna.

Jobbar på inlägget om Himalaya! Snart kommer lite bilder därifrån! Blogger var på bättre humör idag när jag la över bilderna. Kanske beror det på vår nya internetkabel?

4 kommentarer:

  1. Hej kära vänner! Ett stort tack för en fantastisk trevlig vistelse hos er; vi är såå nöjda med allt! Kramar Skotheims

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad roligt att läsa din blogg. Jag har precis hittat den.
    Jag, min sambo och vår son bor också i Bangalore. Vi kommer att vara här i tre månader. Sambon jobbar i ett IT-projekt. Sonen är 10 månader och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på om dagarna. Har du något förslag?

    Vänliga hälsningar
    Malin

    SvaraRadera
  3. Tack själva familjen Skotheim! Så glada att ni kom och så glada att ni trivdes här! Kramar från oss alla.

    Hej Malin,
    Kul att du hittat min blogg. Den beskriver ju min och vår vardag här! Var bor ni? Vi bor i Palm Meadows. Passa på att njuta av Indien. Området kring Commercial Street tycker jag är kul! Behandlingar av olika slag är billigt så det är också läge att passa på. Jag tränar också en hel del och spelar golf. Pluggar också på distans. Vi brukar försöka ha en "svensklunch" en gång i månaden, vet inte när nästa är planerad! Men till den är du välkommen!
    Hör gärna av dig.
    Hälsningar
    Annelie

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Vi bor i en serviced apartment vid Sarjapur road. Min sambo jobbar i Ecco space så det är ganska nära till hans jobb.
    Palm Meadows ser fint ut. Commercial Street har jag inte besökt, men behandlingar är ju sä skönt.
    Jag hade som ambition att träna, men det blev lite knepigt med min son när man inte har tillgång till barnvakt.
    Träffa andra svenskar gör jag jättegärna. Jag kunde inte hitta din mailadress men maila gärna mig så kommer jag gärna och är med på lunchen eller om du har lust att ses och visa något av Indien.

    vonproschwitz@hotmail.com

    Hälsningar
    Malin

    SvaraRadera