tisdag 29 november 2011

Mellandag!

Idag var det så mellandag mellan Karolinas exams. Ledig dag för att plugga till matt-eprovet imorgon. Svårt att hitta på något med mormor och morfar och samtidigt vara hemma och hjälpa och förhöra Karolina på matten. Mormor och morfar gick en tur till poolen på förmiddagen, trots att solen fortfarande gömmer sig bakom molnen. Men temperaturen är i alla fall 25 grader! Mormor och jag gick också till ett hus här i Palm Meadows där det såldes kläder. Men vi tyckte de var lite för blommigt, "tantiga" så inget köptes!

Julen har kommit till Bangalore lite tidigare i år än förra året. Förra året var jag glad att jag hittade en pappersstjärna till första advent. Fler hittade jag senare i december. Men i år har papperstjärnor och julpynt kommit fram tidigare. Förra året nöjde jag mig med att hänga upp stjärnorna. Men i år blev jag sugen på att ha lite ljus i dem också. Så igår skickade jag Ramesh att köpa en sladd med glödlampa. Han kom hem med en cerise och grön sladd! Känner att det bara är i Indien detta kan hittas. Lite lagom snyggt att hänga upp! Vackert sken blev det i den vita stjärnan. Men i morse när jag skulle tända den igen var lampan trasig redan. Jag skickade Ramesh att köpa en liknande uppsättning sladd och lampa till Karolinas stjärna. Idag hade nog Ramesh förstått att en cerise/grön sladd var inte vad jag ville ja utan det blev en vit! Så fint lyste de i Karolinas rum en kort stund sedan är lampan sönder.... Tröttsamt! Kan inte byta glödlampa varje dag! Kanske får de istället vara svarta och utan ljus som förra året? Det går ju det med! Men först får vi ge dem några dagar till!

Efter lunch åkte mormor och morfar iväg med Ramesh till det nya shoppingcentret "Pheonix". Ramesh tog uppdraget på största allvar och följde med dem runt i butikerna, eftersom det var svårt för dem att annars hitta varandra för att komma hem!

W var här under eftermiddagen och Karolina och hon pluggade ihop. Litet härligt fnitter när de spelade Wii gav ett härligt och välbehövligt avbrott för dem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar