söndag 20 november 2011

Söndagsmarknad och pepparkaksbak!

Idag åkte vi till Varthur, en liten by 5 minuter från oss, som har en härlig liten söndagsmarknad. Med frukt, grönsaker, kött, fisk och lite annat. Vilken härlig färgprakt och vilka härliga dofter. Det doftade gott från maten, kycklingbiryani, pakkora och annat som såldes i vagnar och på små restauranger och till och  med från köttet. Vi var de enda västerlänningar som var där. Hit kommer lokalbefolkningen för att handla varje söndag. Tycker det är är superkul att besöka riktiga Indien! Alexander var också med och höll mig mer eller mindre hårt i handen.

När vi kom hem därifrån bakade Karolina, W och Alexander pepparkakor. Degen som jag gjorde igår smakade gott och doften av pepparkakor spred sig i huset samtidigt som vi spelade min 24 timmar långa jul-spellista på Spotify (nej så lång tid tog det inte att baka!). Eftersom jag inte hade något farinsocker utan använde mig av vanligt, vitt socker blev det vita pepparkakor! Men med pepparkakssmak i alla fall! Lite konstigt känns det allt att stå och baka pepparkakor i 30 graders värme!

Trevligt återseende blev det sedan hemma hos familjen D där vi träffade I och L som flyttade hem härifrån i juni. Nästa gång vi ses är det sommar och Västerås! Goda, svenska saker fick vi av dem. Mycket uppskattat med knäckebröd, ansjovis, torkade blåbär och lite annat smått och gott!

Lite bilder från marknaden i Varthur och från pepparkakssbaket!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar