onsdag 9 november 2011

Lite mer Himalaya!

Jo, jag tränar en hel del fortfarande fast jag inte skriver om det. Ett par, tre gånger på gymmet varje vecka plus en dag med golf. Att skriva om golfen varje onsdag känns lite trist. Speciellt eftersom det går lite halvknackigt! Annat blir det nog om jag skulle börja spela bra och sänka mitt handikapp. Då börjar jag nog skriva om golf igen! Hursomhelst är det en trevlig dag med en lång, skön promenad i solen varje onsdag.

Men eftersom vi ska spela tävling på lördag , "Scandinavian Open Tour Bangalore". Så bestämde jag mig för att träna golf idag. Kanske hjälper det? Jo, för på drivingrangen slår jag långt och rakt. Varför då inte på banan? 100 bollar slogs ut. De flesta långa och raka! Fick blåsa på tummen. Höll nog för hårt i klubban!

En tur till gymmet blev det också på förmiddagen innan jag satte mig för att plugga. Fick klart båda inlämningsuppgifterna, skickade in dem och har redan fått dem godkända! Så nu är alla inlämningsuppgifterna för båda kurserna klara. Kvarstår, PM-uppgifter i båda kurserna. Det får bli i december när mormor och morfar åkt hem! Nu väntar vi på att de ska komma. Och på söndag är de här!

Alexander hade lite svårt att sova ikväll eftersom han ska iväg på fotbollsturnering mellan de internationella skolorna imorgon. Vakta målet i 3:ans lag. Lycka till Alexander. Vi håller tummarna!

Håller tummarna gör vi också för Karolina. Examensperioden börjar med praktiska labtester i kemi och biologi imorgon. 

Marys son fyllde år igår. Och idag berättade hon att han var så nöjd och glad. Hon hade köpt t-shirt och jeans till honom, gjort kycklingbiryani och biff-curry och köpt choklad. Allt tack vare de matkuponger hon fick i "Diwali-present" och de pengar hon fått av familjen Skotheim när de åkte hem. Detta hade gett lite guldkant i tillvaron både igår på sonens födelsedag och på Diwali, då de hade festat med lite choklad och kakor. Tänk vad en liten insats kan göra mycket! Det värmer i hjärtat!

Jag vill gärna dela med mig av lite mer bilder från Darjeeling och Gangtok. Håll till godo!


Så här snygg är Alexander i sin Tibet-mössa!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar