onsdag 16 november 2011

Raggmunk och lingonsylt

Idag hade jag PTM-möte på skolan för Alexander. Dessa var egentligen i lördags men då spelade vi ju golf så jag fick en tid idag istället. Innan mötet började hann vi med att titta lite på deras övning till öppningsceremomin till sportdagen i december. Varje dag ska de träna fram till dess. Jag träffade Alexanders båda fröknar. De var så nöjda med Alexander. Han uppför sig bland de bästa i klassen och de var så stolta över honom, hur snabbt och bra han jobbar och behöver extrauppgifter för att inte tröttna. Detta blir något för skolan i Sverige att bita i nästa höst! De berättade hur imponerade de är över hans power point-presentationer. Nu senast om naturkatastrofer. Och jag måste erkänna att jag har nog blivit omsprungen av Alexander i animerade power point! Stolt mamma gick därifrån! Inte utan att man blir imponerad av ett barn som kommer till ett land på andra sidan jordklotet och inte kan språket ett år senare är så högpresterande på det nya språket. Är stolt över Alexander (och Karolina) som klarat det så bra!

På hemvägen åkte vi förbi sportaffären Decatlon och Tuckshop. På Tuckshop hittade jag 2 Odd Molly-blusar och en Jackpot-blus till mig. Alexander fick en T-shirt och Karolina en cool klänning/lång topp med paljetter. Allt detta för 2700 rupies= knappt 400 kr! Tror inte 2700 kr hade räckt för detta i Sverige! Kul, kul!

Lunch på klubben blev det sedan. Mysigt att sitta vid poolkanten och äta god mat. Även om jag är trött på dem att de tar såååååååå låååååång tid på sig innan man får maten. Hur kan det vara så svårt?
En timmas sol och bad blev det vid poolen innan mormor och jag gick på pedikyr och morfar gick och klippte sig. När vi kom hem möttes vi av en härlig kanelbulledoft i huset. Inte dumt att Mary kan baka goda kanelbullar!

Karolina pluggar på till sina exams om en och en halv vecka. 6 sidor utskrivna på allt de ska kunna till de olika proven. Många läxförhör kommer det att bli! Idag klarade vi av cellbiologi och ekologi.

Och för att komma till rubriken.... Mormor och morfar hade hemgjord lingonsylt med sig hit. Och Karolina har längtat efter morfars raggmunk. Så ikväll stekte morfar raggmunk på gasspisen som vi sedan glupsade i oss med den goda lingonsylten. Det var verkligen mums. Karolina var lite "lingon-sylt-polis" och såg till att ingen tog för mycket. Den ska räcka läääääääääääääänge.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar