torsdag 3 november 2011

Palats och bröllop!

Idag har vi varit lite mer kulturella och besökt Bangalore Palace där Maharadjor bott på sommartid och under monsunen under mer än hundra år för att Bangalore har så härligt väder. Och för att komma ifrån Mysore där de hade sitt ordinarie boende. Bangalore Palace är byggt som en mindre kopia av Windsor Castle. Vi har varit där en gång tidigare med mina föräldrar men jag tyckte familjen S skulle se det också! Kul att se alla målningar, bilder från både elefant- och tiger jakt i Mysore, de vackra innergårdarna och pallarna av elefantfot! Blev så glad när jag såg att det var bröllop där idag. Men lika ledsen när jag insåg att kameran var urladdad. Hade varit så kul att ta bilder på allt runt bröllopet. Alla vackra blommor, dekorationer och saris. Roligast var att se alla uppklädda damer i sina bästa saris och smycken hoppas upp på mopederna efter mottagningen. Många äldre kvinnor gick också barfota i sina saris. Och då var detta ett stort bröllop.

Dagen började dock med att Å och jag spelade badminton i ganska högt tempo i en timma. Kul att vi var så jämna! Undrar om vi spelat med varandra tidigare? Vi som varit kompisar i 20 år nu i höst.

Efter Bangalore Palace blev det idag italiensk lunch på ITALIA på 100 ft Road. Jag är väldigt förtjust i deras bruschetta med aubergine och kapris! När vi fyllt våra hungriga magar med lite god mat så blev det shopping först på Soma (härliga blocktryckta bomullsdukar, kläder och annat från Rajastan) och sedan på vackra Leela Palace. Å fastnade för en tunika på Annoki som jag köpte för två veckor sedan utan att jag hade sagt att jag hade den hemma. Samma smak!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar