torsdag 12 januari 2012

2 injektioner och 6 tabletter...

Två injektioner och sex tabletter fick Mary på fötterna igen! Mary säger att doktorn sagt att hon hade ont i magen för att hon druckit kaffe och ätit för mycket!?! Hon äter aldrig (förutom jul och födelsedagar) kött bortsett då hon får hem köttrester från oss. Att hon ätit för mycket låter för mig otroligt! Man blir magsjuk när det är sånt här väder säger Ramesh, som vet? och har åsikter om det mesta (för att inte säga allt)! När det är kallt på morgon och kväll och varmt på dagarna, då blir man sjuk och får ont i tänderna!

Mary undrade om jag hade haft det jobbigt igår. Svårt att säga att jag hade! Pluggade, åt lunch med kompisarna, diskade och körde två tvättmaskiner! Tror jag haft jobbigare dagar?!?
Men samtidigt vill man ju säga att det var lite jobbigt med tanke på det fina jobb hon normalt sett gör. Och hon har ju också precis som vi alla andra en yrkesstolthet. Hursomhelst är jag glad att hon är frisk och tillbaka hos oss! Det märks när hon inte varit här någon dag (speciellt på strykberget!)

Ramesh tycker att jag är lite trist just nu. Åker i princip ingenstans. Bara pluggar och äter lunch på klubben! Idag tränade jag på gymmet, nöjd med 20 minuter stepmaskin och 1500 meter rodd plus lite maskiner) direkt på morgonen, sedan skrev jag på ena uppsatsen. Kan inte säga att jag brinner för ämnet, automation av ett lager. Men det ska nog gå i slutändan! Fick lite nya idéer idag.

Sedan åt jag lunch på klubben med tyska vännen K. Som jobbat 35 år på BASF. Imponerande!

När jag åkte hem från Hypercity och New Frosties där jag handlat mat åkte jag återigen förbi en "begravning". Mycket trummande och vackra blommor över den döda kroppen. Jag har lärt mig känna igen formen, som en krona, som de dekorerar blommorna i på begravningar. Ramesh, som vet allt? säger att 50% av hinduerna kremeras och 50% begravs. Känner att jag måste läsa på lite själv om det.
Maten har förresten blivit dyrare på den tid vi varit här. Ungefär 150 kr i veckan dyrare. Mjölken har tillexempel gått upp från 45 rupies till 57 rupies. Ganska stor höjning. Men köttet är tack och lov lika billigt fortfarande, 1 kg nötfärs, 1 kg oxfile, 8 kycklingfiléer och ett halvt kg lamm för 165 kr. Det är helt ok!

Alexander har verkligen världens sötaste små kompisar här. Franske G och Amerikanske T. Jag verkligen älskar att höra dessa små killar tokfnissa när de leker. Visste inte att småkillar kunde fnissa så! Jo de skriker, skjuter och spelar en del också, men de är för härliga! Sådana härliga små vänner är de. Och att både Alexander och Franske G pratar engelska med den bredaste amerikanska är underhållande!


En artikel från Metro med tanke på de råttor vi träffar på titt som tätt. Vännen H fick se en jättestor råtta springa in i en inredningsaffär idag!

http://www.metro.se/djur/rattor-at-forlamad-patients-ogonlock-pa-sjukhus/EVHlal!Un8FnQfyZ7IY/


Nedan kommer lite bilder från vår julafton i öknen.

























1 kommentar:

  1. Inte trevlig "råttläsning".
    Fy tusan, vad de är äckliga! Hoppas vi slipper både gnagare o sjukhus i fortsättningen.

    /H

    SvaraRadera