tisdag 24 januari 2012

Ej simkunnig!

Simkunnig var inte min caddy idag. Det är ju normalt sett inget problem om en golfcaddy inte är simkunnig. Men idag blev det det eller kunde blivit i alla fall! På tionde hålet slog jag mitt utslag i vattnet. Vattnet är en byggd damm med cementbotten. Botten är täckt av alger. Caddyn såg min boll och tog min järn-femma och stegade ner i vattnet för att försöka få upp bollen. Sedan började han att glida på den algiga bottnen och ramlade. Då fick han panik! För han kunde ju inte simma. Det var absolut inte djupt. Han skulle bottnat om han försökt ställa sig upp. Kanske en meter djupt. En av de andra caddysarna fick syn på detta och drog upp honom med min järnfemma. Blöt som en katt jobbade han sedan vidare. Jag erbjöd honom att betala honom så att han kunde gå hem, men det ville han inte. Han ville fortsätta. Efter några hål hade han torkat till. Ja, så kan det gå när en caddy inte är simkunnig. Det är ett stort problem i Indien att Indier inte kan simma. Det drunkar massor av människor.

Det gick riktigt bra att spela golf idag. Det var länge sedan det var både roligt och trevligt att spela golf. Normalt sett brukar det bara vara trevligt! Men idag fick jag ganska många slag att stämma. En speciell känsla infinner sig i kroppen när man får till ett sådär perfekt slag. Förmodar att det är den känslan som driver mig att fortsätta! (Även om jag tvivlar rätt ofta att det är rätt sport för mig!) Spelade i princip på mitt handikapp och som sagt det var ett tag sedan. Har spelat låååååångt ifrån det ett tag nu!

Tycker lite synd om Karolina som jobbat 2 timmar med ett arbete om vulkaner och jordbävningar. Efter maten var det försvunnet! Troligen hade hon inte sparat även om hon säger att hon gjort det. Hon var lite ledsen när hon tvingades början om igen.....

Idag har Alexander börjat läsa om cirkulationssystemet. Och vi har fått lära oss både det ena och det andra. Det roliga är att han har ingen aning om vad det heter på svenska. De orden kan han inte. Men det kommer väl så snart vi är hemma igen. 

1 kommentar:

  1. Hej Annelie!

    Nu har jag roat mig med att läsa ifatt mig här på bloggen. Många spännande nyheter var det. Fantastiska bilder från senaste resan! Känner att jag vill åka tillbaka till Indien. Hoppas vi kan höras över Skype snart igen - kanske redan imorgon onsdag? Kram Åsa

    SvaraRadera