måndag 23 januari 2012

Skol- och SPA-dag!

Har hunnit mycket idag. När jag vinkat av barnen vid bilen så gav jag mig ut på en joggingrunda. 3 gånger = en vana? 20 minuter härlig löpning bland husen och palmerna. Vände på rundan idag. Kändes ganska lättsprunget. Snart är jag nog redo för 30 minuter?

Sedan iväg till skolan i slummen. Mycket trafik och vägavstängning gjorde att jag blev lite sen. Men tack och lov var de andra redan där. Dagens projekt var att måla med vaxkritor och sedan dra ut färgen med toapapper så det blev som solar. Funkade ganska bra. Funkar nog bättre med svenska vaxkritor som är lite kladdigare! Men barnen var glada och tacksamma! Och det är huvudsaken. Då känner jag mig glad.

Efter detta blev det en lunch med F, P och C på Italia på 100 ft Road. Jag är lite svag för deras bruschetta med aubergine, kapris och oliver! Idag var F´s sista dag i skolan i slummen och P´s första. Jag är så glad att F drog med mig i detta projekt i augusti. Det har varit och är så kul att träffa dessa glada, tacksamma barn! De behöver inte göra några speciellt avancerade saker. Det de behöver är att få uppmärksamhet och lite beröm.

Eftermiddagen tillbringade jag sedan på Spaet på klubben här i Palm Meadows. Jag hade bokat hårspa, hårklippning och pedikyr. Tänk vilken lyx att få allt detta i nästan 2 timmar för mindre än en hårklippning i Västerås. Men lite längtar jag efter en riktigt lyxig klippning i Västerås.

Karolina och jag spelade en stund tennis också ikväll. Ganska kul men det gick inte så bra. Men vi blir nog bättre med lite träning! Karolina vill spela varje vecka nu. Så då får vi se till att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar