onsdag 25 januari 2012

Kläd-rea och svensklunch!

Idag var det svensklunch igen. Länge sedan senast! Senaste var i september! Tänkt att vara varje månad!

C och jag tänkte passa på att göra lite annat när vi ändå åkte till city. Så kvart över nio åkte vi iväg. Som vanligt en dryg timma in till city. Först ett besök i leksaksaffären. Lilla O behövde en ny bil då hennes tappat hjulen! Karolina och Alexander fick varsin sån där vikorm som vi hade på 80-talet. Alexander hade aldrig sett en sån och det har böjt på dem till olika former hela kvällen! 60 rupies kostade de! En del leksaker är verkligen billigt. Köpte också lite "Cricket-kort" till Alexander eftersom han väntat på dem men vi inte hittat dem förut!

Eftersom vi hade lite tid kvar före lunchen hann vi med ett besök på varuhuset Lifestyle också. De visade sig ha REA fortfarande (40-50% på det mesta) och vi plockade våra korgar fulla med blusar, toppar och klänningar för att prova. Jag hittade en fantastiskt snygg "jobb-klänning", en blå-vit randig Van Heusen-klänning. Satt som en smäck! En Lee-blus och 2 andra lite broderade blusar hamnade också i påsen!

Som vanligt god och trevlig lunch. Även om vi var väldigt få idag. Tror vi bara var 12 stycken. Och vi är ett drygt 50-tal på vår "svensklista" nu. När vi kom i augusti 2010 var det dryga 20 tror jag? Eftersom det är "Republic Day" imorgon och många är lediga har många åkt bort över helgen. Men hursomhelst hade vi som var där en väldigt trevlig lunch.

På hemvägen stannade vi för att hämta mina solglasögon, som skulle vara klara idag. Men det visade sig att de skulle vara klara först i kväll. Detta trots att jag sagt att jag hämtar dem vid 2. Jag får hämta dem imorgon då vi ska in och prova Fredriks kostym! Det blir spännande att se hur den ser ut!

Jag är ganska irriterad på ekorrarna igen! Och då är det inte att de låter som galningar varje morgon klockan 6. Inte heller att de bygger bo i vår avrinning till vårt terrasstak så det läcker. Nej nu tar de trådar från mina kuddfodral, min duk och mina nya dynor till soffan på terassen. Detta för att bygga bo någonstans (vem vet? kanske i vår avrinning?) Kuddfodralen saknar nu tofsar och minst två av dynorna är helt förstörda. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det!

Ramesh visade kort på sin eventuellt blivande fru idag. Hon såg söt och trevlig ut. Och väldigt lik Ramesh. När jag sa att de skulle få söta barn, skrattade han förläget! 50/50 att han gifter sig med henne säger han! Han ska hem till hembyn i slutet av februari och prata med henne. Fortsättning följer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar