fredag 27 januari 2012

ÄNTLIGEN!!!

Ja, ÄNTLIGEN är den klar! Många är fredagarna när jag skrivit om mitt mosaik-bord med påfågeln. Tror det är nästan ett år sedan jag började med det. Nu måste jag säga att jag inte varit där varje fredag. Men många fredagar har det tagit. Och jag har varit trött på det! Nu är alla bitar på plats. Och den blev faktiskt ganska fin! Nästa gång ska jag lägga på cement emellan och sedan ska det putsas och läggas på bordet! Glömde tyvärr kameran idag. Så ingen bild. Men det kommer så småningom.
Tänkte egentligen sluta på mosaiken nu, men det är ju väldigt mysigt, trevligt och ganska kul! Så jag drog igång ett nytt projekt idag. Ett lite mindre projekt. Lampetter med kakel med indiska gudar. Börjar med Laksmi och tar kanske Ganesh sedan om jag hinner. Kanske passar på vår balkong hemma i Västerås?

Alexander sover hos amerikanske vännen T ikväll. Det är alltid lite tyst när en i familjen saknas. Tyst är det nog dock inte hos T´s familj! Annars var vi fyra när vi åt middag ikväll! Elektrikern behagade dyka upp med delarna till strömbrytaren sådär vid halv åtta-tiden (en fredag kväll). 70 kr kostade delar och arbetet! Och inte stänger de av strömmen heller när de byter delar. Här gillar de att jobba med spänning!

Imorgon ska Fredrik och två "gubbar" till ha "Sagan om ringen"-maraton. De ska se alla filmer och EXTRA material i sträck! Med början klockan 12. Barnen ska också ha något film-race och vad jag och H ska göra är inte helt bestämt. Men vi börjar med att kolla in REAn på Phoenix!

Imorgon natt åker Karolina och jag till flygplatsen och hämtar J och A som kommer på besök. Så overkligt tycker Karolina. Men snart är det 29 januari som Karolina längtat till en månad! Att få visa Indien och Bangalore för A (och J) ska bli så roligt! Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar